تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۹۰۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان کردستان:

استان کردستان می‌تواند تبدیل به یک قطب صنعتی شود

می متالز - رئیس سازمان صمت استان کردستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومانی، تحقق «جهش تولید» در صنعت کردستان را تسریع می‌بخشد، گفت: بیشتر طرح‌های صنعتی استان جزو طرح‌های پیشران هستند که زنجیره فولاد کردستان، پتروشیمی بعثت، طلای سقز و... را شامل می‌شود؛ لذا با راه‌اندازی این طرح‌ها علاوه بر بسترسازی برای ایجاد «جهش تولید»، استان کردستان را به یک استان صنعتی تبدیل خواهد کرد.
استان کردستان می‌تواند تبدیل به یک قطب صنعتی شود

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصویب‌ طرح‌های صنعتی تعریف شدە متناسب با شعار سال اختصاص داشت، اظهار داشت: در بخش صنعت ۲۴ طرح صنعتی نیازمند تسهیلات و حمایت در استان مشخص شده که برای آن تسهیلات ارزی و ریالی معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: طرح‌های صنعتی تعریف شده یک میلیارد و ۳۷٨ میلیون یورو ارز و بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی نیاز دارند که مجموع این دو رقم به ۲۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های تعریف شده دارای پیشرفت فیزیکی هستند و سرمایه‌گذار آن‌ها مشخص است، گفت: با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

دره وزمی یادآور شد: زنجیره فولاد کردستان، پتروشیمی بعثت، تولید لاستیک رازی، طلای سقز برخی از پروژه‌هایی هستند که می‌توانند در استان تحول ایجاد کنند.

وی در پایان خواستار حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سال جهش تولید همانند سال گذشته، یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

عناوین برگزیده