تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۹۹۰۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات اولین روز ماه رمضان رخ داد:

ثبت سه رکورد نقدینگی، جهش بی سابقه روزانه شاخص و فتح کانال ۷۶۹ هزارتایی

می متالز - معاملات اولین روز ماه رمضان با ثبت رکورد بی سابقه بیشترین جهش روزانه شاخص با ۲۷ هزار و ۵۹۷ واحد، رکورد تزریق نقدینگی حقیقی ها و ورود دماسنج بازار به میانه کانال ۷۶۹ هزار تایی همراه شد.
ثبت سه رکورد نقدینگی، جهش بی سابقه روزانه شاخص و فتح کانال ۷۶۹ هزارتایی

به گزارش می متالز، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام پرتقاضا آغاز به کار کرد به طوری که اخبار خوش تداوم حمایت های قابل توجه دولت از بورس، منجر به رشد قیمتی در عمده گروه ها، کسب رکورد بی سابقه بیشترین جهش روزانه شاخص با 27 هزار و 597 واحد، شکست رکورد تزریق نقدینگی توسط حقیقی ها بدون عرضه اولیه و ورود دماسنج بازار سرمایه به میانه کانال 769 هزارتایی شد.

براین اساس، بیش از 5.1 هزار میلیارد تومان در بورس و 3.5 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پالایشگاه اصفهان، گلوکوزان، ذوب آهن به همراه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به ترتیب با داد و ستد بیش از 370، 276، 225، 189 و 188 میلیون سهم تعلق گرفت.

در این رویداد که شرکت های هلدینگ خلیج فارس، گل گهر، چادرملو، ملی مس، گروه مپنا، بانک ملت و شستا اثر مثبت 2471 تا 777 واحدی بر شاخص داشتند بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان پول توسط حقیقی ها به بازار تزریق شد که بالاترین رقم در یک روز بدون عرضه اولیه در سال جاری محسوب می شود. مجموعا در اردیبهشت ماه و تنها در 4 روز کاری حدود 4.1 هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی های جدید به بازار وارد شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده