تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۹۹۲۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در اولین روز هفته / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۶

می متالز - قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی در روز جمعه، اندکی افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید.
جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در اولین روز هفته / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۶

به گزارش می متالز، قیمت طلا پس از اینکه تا پایان روز پنجشنبه ۱.۵ درصد جهش یافت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی با سودگیری معامله‌گران روبرو شد و به کاهش تن داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷۲۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. با این حال از ابتدای هفته جاری تاکنون تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف آمریکا و اروپا حدود ۲.۲ درصد رشد قیمت داشته است. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه تحت تاثیر امیدواری به اقدامات محرک مالی بیشتر از سوی آمریکا و انتشار آمار افزایش جمعیت بیکاران این کشور، تا مرز ۱۷۳۸ دلار و ۵۸ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۴۴ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس در این باره گفت: افزایش قیمتی که طلا پنجشنبه شب داشت به حدی بزرگ بود که این فلز ارزشمند در معاملات بازار آسیایی ناچار به عقب‌نشینی شد.

بازارهای سهام آسیا و آمریکا تحت تاثیر تردیدها نسبت به پیشرفت ساخت داروی برای درمان بیماری کووید ۱۹ و شواهد جدید از آسیب‌های اقتصادی آمریکا از پاندمی کرونا، نزول کردند.

دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در دو هفته اخیر که روز پنج‌شنبه به آن صعود کرده بود، ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا بسته ۴۸۴ میلیارد دلاری کمک به کسب‌وکارهای کوچک و بیمارستان‌ها را تصویب کرد و با این بسته هزینه آمریکا برای مقابله با این بحران، به سه تریلیون دلار رسید. سران اتحادیه اروپا هم با یک اعتبار اضطراری یک تریلیون یورویی برای کمک به احیا از پاندمی کرونا موافقت کردند.

استفن اینس، مدیر معاملات و استراتژی بازار در شرکت مدیریت دارایی SPI در یادداشتی نوشت: اگرچه سودگیری روز جاری باعث کاهش قیمت طلا شده است اما اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی سراسر جهان و پایین ماندن نرخ‌های بهره، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

پاندمی ویروس کرونا که بیش از دو میلیون و ۶۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، باعث شده است دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی‌سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیب‌های ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند و طلا از این موقعیت نفع می‌برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۰۰۰ دلار و ۳۵سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، ۷۶۴ دلار و ۸۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۵۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۵ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۶،۹۰۵ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۵۰۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ۹۷۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده