تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۹۹۳۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

محدودیت فعالیت ریو تینتو در چندین معدن

می متالز - شرکت ریو تینتو در روز ۱۷ آوریل پس از اشاره به بازیابی اقتصاد چین، وضعیت تولید و فروش برخی از مهم‌ترین اقلام تولیدی خود را شرح داد؛ بر این اساس صادرات سنگ آهن به چین افزایش داشته اما این شرکت تولید سالانه مس را به علت وقفه ناشی از کروناویروس، کاهش داده است.
محدودیت فعالیت ریو تینتو در چندین معدن

به گزارش می متالز، تولید سنگ آهن شرکت ریو تینتو که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این ماده اولیه فولادسازی در جهان است، در ۳ ماه نخست سال بیش از حد انتظار بود. این شرکت حدود ۷۷.۸ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲.۴ درصدی داشت. این در حالی بود که در ماه فوریه، شرایط وخیم اقلیمی به معادن ریو تینتو در غرب استرالیا آسیب جدی وارد کرد.

این شرکت معدنی که بیشترین سود خود را از فروش به چین به دست می‌آورد، در ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۷۲.۹ میلیون تن سنگ آهن به چین صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشت اما کمتر از انتظارات برخی تحلیلگران بود.

ریو تینتو نیز مانند اکثر شرکت‌های معدنی جهانی، تحت تاثیر بحران کروناویروس قرار گرفته است. این شرکت در ماه مارس فعالیت معادن آفریقای جنوبی را متوقف کرد و فعالیت خود را در کانادا و مغولستان هم‌راستا با اقدامات دولت جهت مهار شیوع کروناویروس، محدود کرده است.

مشکلات مس

ریو تینتو اعلام کرد که تولید مس به عنوان یکی از محصولات اصلی این شرکت، به برنامه‌ریزی قبلی یعنی ۵۳۰ تا ۵۷۰ هزار تن نخواهد رسید.

به دلیل انجام تعمیر و بازسازی در معدن Kennecott در آمریکا، این شرکت حالا انتظار تولید بین ۴۷۵ تا ۵۲۰ هزار تن را از این معدن دارد؛ این معدن در زلزله‌ای در ماه مارس دچار آسیب شد.

همچنین نگرانی از تاثیرپذیری معدن مس اسکوندیدا نیز باعث کاهش برنامه‌ریزی تولید مس شده است؛ اسکوندیدا بزرگ‌ترین معدن مس دنیا است که ریو تینتو سهم ۳۰ درصدی در مالکیت آن دارد.

این شرکت برنامه‌ریزی تولید طلا و مس در معدن Oyu Tolgoi مغولستان را نیز کاهش داده است. انتظار می‌رود که عملیات توسعه زیرزمینی در دست اقدام این معدن، تولید را از ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار تن در ۲۰۱۹ به سقف تولید ۵۶۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد. ریو تینتو سال گذشته اعلام کرد که این پروژه بین ۱۶ تا ۳۰ ماه از برنامه عقب است و حدود ۱.۲ تا ۱.۹ میلیارد دلار بیشتر از بودجه برنامه‌ریزی شده هزینه داشته است.

این شرکت در روز ۱۷ آوریل اعلام کرد که برای اصلاح طناب‌های صنعتی در یکی از تونل‌های بزرگ و مهم این پروژه، نیاز به کارشناس دارد؛ این موضوع، نشانه جدیدی از تاخیر بیشتر پروژه است. این طناب‌ها برای یک آسانسور بزرگ است که کارگران، تجهیزات و کانسنگ را تا ۱.۳ کیلومتر در زیرزمین جابجا می‌کند.

شرکت Turquoise Hill Resources زیرمجموعه ریو تینتو و بهره‌بردار معدن Oyu Tolgoi اعلام کرد که همه‌گیری کروناویروس، برای آوردن کارشناس به این معدن دورافتاده مشکلاتی ایجاد کرده است. این موضوع ممکن است تا ۳۰ درصد پیشرفت پروژه را تحت تاثیر قرار دهد.

عناوین برگزیده