تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۹۹۶۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ریو تینتو بودجه پروژه مس سیتادل را افزایش می‌دهد

می متالز - ریو تینتو مبلغ 9.2 میلیون دلار استرالیا (معادل با 5.9 میلیون دلارآمریکا) برای کاوش در پروژه مس و طلای سیتادل، سرمایه گذاری مشترک خود با مواد معدنی آنتیپا در استان پاترسون غربی استرالیا ،به هزینه‌های قبلی خود اضافه خواهد کرد.
ریو تینتو بودجه پروژه مس سیتادل را افزایش می‌دهد

به گزارش می متالز، آنتیپا در بیانیه ای افزود: بودجه اختصاص یافته برای امسال بسیار بالاتر از تعهد قبلی به مبلغ 2 میلیون دلار استرالیا (معدل با 1.3 میلیون دلارآمریکا) در ژانویه است این در حالی است که ریو 51 درصد از این پروژه را بدست آورده است.

پیش بینی می شود که فعالیت‌های اکتشافی، در این سه ماه آغاز شود که شامل حفاری معکوس و حفاری الماس در کالیبره، واقع در 28 مایلی پروژه وینو مس و طلای ریو تینتو است.

آنتیپا، که همچنین فعالیت های اکتشافی پروژه شمال تلفر، واقع در 25 مایلی شمال معدن مس-نقره طلای نیوکرست را  انجام می‌دهد، افزود: این برنامه در حال حاضر شامل 13،000 متر الماس ترکیبی و منابع حفاری معکوس می‌شود.

با توجه به محدودیت‌های فعلی ناشی از همه گیر شدن کرونا ویروس، تکمیل برنامه حفاری معکوس برنامه ریزی شده برای اهداف پروژه گرینفیلد، احتمالاً تا پایان سال 2020 یا اوایل 2021 به تعویق افتاده است.

 تب تند مس

ریو تینتو در دو سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در بخش مس انجام داده است زیرا معتقد است بازار آن به زودی با وجود انتظارات شبکه‌های بزرگ‌تر در سراسر جهان و رونق وسایل نقلیه برقی به سمت افزایش تقاضا می‌رود، این در حالی است که منابع همچنان محدود خواهند بود.

در گذشته ، تحلیلگران توانایی این غول معادن را برای بالا بردن سریع تجارت مس خود، بدون بدست آوردن مالکیت‌های گران قیمت، به ویژه پس از مواجهه با چالش‌هایی در دارایی‌های اصلی خود، زیر سوال برده‌اند.

ریو اولین تولید از 5/3 میلیارد دلار سرمایه گذاری را برای توسعه معدن زیرزمینی مس، طلا، نقره ایو تولگوی در مغولستان را  به تعویق انداخت. این رویداد که در ابتدا برای اوایل سال 2020 برنامه‌ریزی شده بود، اکنون انتظار می‌رود در سه ماهه سوم سال 2021 رخ دهد.

در اوایل ماه جاری، غول استخراج معدن در عملیاتی که در حال حاضر دچار مشکل است، میزان تولید مس و طلا را پرچم گذاری کرد.

ریو تینتو افزود: برای اصلاح طناب‌های صنعتی در بزرگترین و مهمترین راه زیر زمینی و دسترسی به تونل شماره ۲ ، باید کارشناسان را به محل بیاوریم.

این طناب‌ها آسانسور غول پیکری را حمل می‌کنند که به کارگران، تجهیزات و سنگ‌های معدن اجازه می‌دهد تا 1.3 کیلومتر زیر زمین و به سطح حرکت کنند.

شرکت تابعه ریو و منابع تورکویز هیل و سخنگوی ایو تولگوی افزودند: همه گیری کویید-19 ، کار با متخصصان برای بررسی از راه دور  معدن مغولی وسرپرستی کارهای اصلاحی طناب‌های صنعتی را سخت می‌کرد.

 ریو تینتو با علاقه شدید به اکتشافات جدید، در سال 2019، 302 میلیون دلار دیگر برای پیشبرد پروژه مس خود در آریزونا سرمایه گذاری کرد. این کشور همچنین در حالی که متقاضی مجوز اکتشاف در شمال شیلی است، در حال پیشرفت سایر پروژه‌های مس برنگولا، در جنوب شرقی پرو است.

عناوین برگزیده