تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۹۹۶۸۱

نبود اعتبار ۲ طرح شاخص الیگودرز را تعطیل کرد

می متالز - احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان و راه‌آهن از طرح‌های شاخص این شهرستان هستند که به دلیل اعتبار تعطیل شده‌اند.
نبود اعتبار ۲ طرح شاخص الیگودرز را تعطیل کرد

به گزارش می متالز، در پی انتشار خبر تعطیلی دو پروژه مهم عمرانی راه آهن الیگودرز و جاده الیگودرز به مسجد سلیمان و بیکاری کارگران این طرح ها، واکنش هایی صورت گرفته و موجی از نگرانی در شهرستان الیگودرز بوجود آمده، این در حالی است که برخی مسئولان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و آن را انکار می کنند.

معاون امور عمرانی فرماندار الیگودرز در این رابطه گفت: پروژه راه آهن این شهرستان به دلیل نبود اعتبار برای ادامه کار تعطیل شده که برای تکمیل آن اعتبارات کلان نیاز است.

مهدی اداوی افزود: حدود ۴۰ نفر کارگر در پروژه راه آهن فعالیت دارند که وضعیت اشتعال آنها بایستی بررسی شود و هنوز مشخص نیست که آنها بیکار هستند یا در جای دیگری مشغول به کار هستند. 

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی الیگودرز نیز گفت: حدود ۱۳۰ نفر در جریان تعطیلی این دو پروژه بیکار شده اند.

احمد احمدی افزود: تا کنون مکاتبه ای با اداره کارمبنی بر تعطیلی پروژه ها و بیکاری کارگران صورت نگرفته اما با فرمانداری مکاتبه شده است.

مدیر پروژه ویسا پیمانکار دو پروژه راه آهن الیگودرز و جاده الیگودرز به مسجد سلیمان افزود: تا زمانی که اعتباراتی که نماینده شهرستان قول داده  محقق نشوند این پروژه ها تعطیل است.

سعید اکبر زاده با بیان اینکه مطالبات شرکت ما در دو پروژه ۴۰ میلیارد تومان است افزود: نبود اعتبار و معارض مهمترین سد راه این دو طرح است، برای تکمیل این طرحها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. 

وی با اشاره به بیکاری کارگران گفت: در راستای تعطیلی این پروژه ها ۱۵۰ نفر بیکار شده اند اما تعدادی از آنها  را به سایر شرکتها در استانهای دیگر  منتقل کرده ایم .

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰ میلیارد تومان برای دو پروژه هزینه شده اظهار داشت: پروژه راه آهن اگر در شرایط ایده ال و خوب پیش برود ۲ ساله  تکمیل می شود و می توانیم سوت قطار را در الیگودرز بشنویم اما تکمیل و بهره برداری جاده الیگودرز به مسجد سلیمان سه سال زمان نیاز دارد که البته تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم با اهتمام نماینده تملک اراضی و سایر اقدامات را انجام دهیم اما  از سال  گذشته که نماینده شهرستان اعلام کردند اعتبار گرفته هنوز کمتر از یک سوم تخصیص انجام نشده است.

تعطیلی پروژه ها بدلیل عدم اختصاص بودجه بوده و مجری این دو پروژه شرکت ویسا می باشد که بابت این دو پروژه مطالباتی دارد و مدتی است  بدلیل نبود اعتبار و عدم آزاد سازی اراضی تعطیل و حدود ۱۵۰ نفر از کار بیکار شدند.

الیگودرز در شرق لرستان واقع شده است. 

عناوین برگزیده