تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۹۹۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بی اچ پی با وجود ریسک ناشی از ویروس کرونا، چشم انداز تولید سنگ‌آهن خود را حفظ کرد

می متالز - گروه BHP گزارشی از رشد 6.3 درصدی تولید سنگ آهن خود در سه ماهه اول سال ارائه داده که کم‌تر از تخمین تحلیلگران است و پیش بینی می‌شود تولید سنگ آهن این شرکت با وجود اختلالات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تداوم یابد.
بی اچ پی با وجود ریسک ناشی از ویروس کرونا، چشم انداز تولید سنگ‌آهن خود را حفظ کرد

به گزارش می متالز، کیوان جعفری طهرانی، بزرگ‌ترین معدنکار جهان هشدار داد که امسال با توجه به شیوع بیماری، تولید جهانی فولاد به استثنای چین به شدت کاهش می یابد و هزینه‌های سرمایه ای در سال 2021 پایین تر از چشم انداز فعلی یعنی 8 میلیارد دلار خواهد بود.

این شرکت چشم انداز سالانه خود برای سنگ آهن را بدون تغییر در عدد 273 تا 286 میلیون تن حفظ کرده است. اما گفته احتمالا میزان تولید نفت این گروه به علت شیوع بیماری کرونا آسیب دیده و در سطوح پایین تری نسبت به پیش بینی‌های قبلی یعنی 110 تا 116 میلیون بشکه قرار خواهد گرفت.

این شرکت همچنین پس از باران‌های شدید در ایالت کوئینزلند استرالیا، چشم انداز خود را برای زغال سنگ متالورژی و مس تغییر داد و با توجه به تعطیلی موقت معدن زغال سنگ Cerrejon در کلمبیا و معدن مس آنتامینا (Antamina) در پرو، پیش بینی تولید این دو محصول را تحت بررسی قرار خواهد داد.
 

سهام BHP در بازار استرالیا 1.6 درصد سقوط کرد. تحلیلگر Glyn Lawcock از UBS در سیدنی گفت: در حال حاضر با توجه به وقایع و آنچه اتفاق افتاده است، اوضاع بی اچ پی خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد. کاهش ارزش و رتبه آنها شدید نیست اما باید منتظر بود و دید در 12 ماه آینده چه رخ خواهد داد.

بحران کرونا ویروس فعالیت‌های اقتصادی در سطوح جهانی را دچار اختلالات بسیاری کرده است اما بی اچ پی تاکنون تاکید کرده که بسیاری از فعالیت های آن علی رغم تعداد کمی از کارکنان 72,000 نفریش که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده، تحت تاثیر این بیماری قرار نگرفته است.

مایک هنری (Mike Henry) مدیر اجرایی بی اچ پی گفت: در حالی که تقاضا در چین در هفته‌های اخیر تقویت شده است اما انتظار داریم که سایر اقتصادهای بزرگ ازجمله آمریکا، اروپا و هند در سه ماهه منتهی به June به شدت انقباضی باشند.

هفته گذشته Rio Tinto نیز گزارش داد که تولید سنگ آهن آن در سه ماهه اول سال بالاتر از حد انتظار بوده اما در مقابل پیش بینی خود را برای تولید سالانه مس کاهش داد در حالی که معدنکار برزیلی یعنی Vale پیش بینی سنگ آهن خود را در روز جمعه به دلیل محدودیت های ناشی از کروناویروس کاهش داد.

به گزارش رویترز، موارد گزارش شده از کروناویروس از 2.41 میلیون نفر در جهان عبور کرده و 165 هزار و 854 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

بی اچ پی تخمین زده که تولید فولاد به استثنای چین در سال 2020 با انقباض دو رقمی مواجه شود زیرا محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا منجر به کاهش تولید فولاد در کشورهای اصلی خواهد شد.

بی اچ پی در سه ماهه منتهی به 31 مارس 68 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد که از 64 میلیون تن در دوره طوفان سال گذشته بالاتر است. با این حال براساس پیش بینی UBS این شرکت پیش بینی تولید 69.2 میلیون تنی را از دست داده است.

عناوین برگزیده