به گزارش می متالز، عباس خطیبی اظهار داشت: در سالی که گذشت اتفاقات خوبی در بحث ریلی به صورت ویژه رخ داد و وزارت راه و شهرسازی همچنان از پروژههای ریلی حمایت ویژه دارد.
وی در تشریح آخرین برنامه ریزی توسعه خطوط ریلی در سال جهش تولید با اشاره به اینکه دولت سیاست توسعه ریلی را مثل سالهای گذشته دنبال میکند، گفت: پس از موفقیت پروژه اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی، برای امسال نیز اتصال 3 مرکز استان دیگر به شبکه ریلی در دستور کار قرار گرفت تا بدین ترتیب 8 مرکز استان به شبکه ریلی وصل شود.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها این سه پروژه ریلی را <<خط آهن همدان - سنندج با رویکرد اتصال استان کردستان به شبکه ریلی>>، <<راهآهن میانه - اردبیل>> و <<خط آهن مبارکه - شهرکرد با رویکرد اتصال استان چهارمحال وبختیاری به شبکه ریلی>> عنوان کرد.
خطیبی با بیان اینکه امسال 9 پروژه در اولویت اجرا و تکمیل قرار دارد، گفت: غیر از سه پروژهای که از آن نام برده شد، راهآهن بستان آباد- تبریز، خط آهن یزد- اقلید، خط آهن خواف- هرات، راه آهن رشت- آستارا و خط آهن استراتژیک چابهار- زاهدان از پروژههای دارای اولویت هستند که برای تامین مالی آنها از بودجه عمومی و منابع سازمانی اختصاص مییابد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها اظهار داشت: 1660 کیلومتر خط ریلی اولویتدار را مشخص کردهایم و مصمم هستیم تا پایان دولت حداقل 620 کیلومتر از این خطوط ریلی افتتاح و بهرهبرداری شود.
خطیبی تاکید کرد: تلاش میکنیم متناظر با شرایط منابع مالی و در 1.5 سال باقی مانده، با همکاری سازمان برنامه بودجه (که قول مساعدت و همکاری داده است) این پروژهها تکمیل شوند.