تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل گمرک یزد:

صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می‌شود

می متالز - مدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تامین نیازهای داخلی از تسریع در ترخیص کالاهای بهداشتی وارداتی مورد نیاز استان خبر داد و گفت: این کالاها با رعایت استانداردها و موارد ایمنی لازم در کمترین زمان ممکن در گمرک استان ترخیص شد.
صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می‌شود

به گزارش می متالز، «محمد حسین سلمانی ندوشن» در نشست مدیران استانی وزارت اقتصاد، افزود: واردات کالاهای بهداشتی شامل تب سنج و کیت های آزمایشگاهی، پارچه، الیاف و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید است.

وی با بیان این که بسیاری از واحدهای استان، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کردند، افزود: در همین راستا، صادرات کالاهای بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی، ماسک، دستکش و غیره ممنوع شد.

مدیر کل گمرک استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که گمرک، آخرین ایستگاه ترخیص و یا صادرات کالا است و تعدادی ارگان‌های همجوار در این زمینه نقش دارند و باید مجوزهای لازم را صادر کنند، گفت: صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می‌شود در حالی که ما برای انجام وظایف خود آمادگی کامل داریم و صدور مجوز ما منوط به مجوز سایر ارگان‌های مرتبط است.

سلمانی ندوشن در پایان خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های دخیل در امر صادرات و واردات شد و اظهار کرد: گمرک این آمادگی و توانایی را دارد که کالاها را در کمترین زمان ممکن ترخیص کند.

عناوین برگزیده