تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در سمنان استخراج می‌شود

می متالز - پراکندگی و تنوع مواد معدنی در استان سمنان سبب شده است تا از معادن این استان سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی استخراج شود.
سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در سمنان استخراج می‌شود

به گزارش می متالز، ظهر امروز در نشست شورای معادن استان سمنان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در ارتباط با ۱۷ مورد معدن‌کاوی در استان بحث و هم‌اندیشی شد.

از تعداد معادن بررسی‌شده در این نشست، درباره پنج مورد مزایده‌ای و ۱۲ مورد هم در ارتباط با محدوده‌های ثبت‌شده که با مخالفت جزئی و کلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همراه بوده است، بحث و تبادل‌نظر شد.

۶۲۶ مورد پروانه بهره‌برداری برای حدود ۴۲ نوع ماده معدنی در سمنان وجود دارد و ظرفیت استخراج سالانه معادن در استان ۲۳ میلیون تن است.

پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومترمربعی استان سمنان به‌گونه‌ای است که از معادن این استان سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

۲۰ درصد از معادن کشور سهم استان سمنان است و این استان با داشتن ۶۲۶ معدن، از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و در شاخص استخراج رتبه ۶ کشور را دارد.

استاندار سمنان در این نشست گفت: فعالیت معادن برای اکتشاف و استخراج در استان سمنان منوط به رعایت ضوابط زیست‌محیطی و چارچوب‌های قانونی باشد.

علیرضا آشناگر افزود: در استان سمنان امکان اعطای مجوز به معدن‌کارانی که ضوابط زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: معدن‌کاوی و استخراج معادن در استان سمنان با رعایت نکات قانونی و توجه به مسائل زیست‌محیطی باشد و نظارت در این ارتباط روزافزون و مستمر ادامه یابد.

استاندار سمنان گفت: حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی باوجود معدن‌کاوی و استخراج در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد و با افزایش نظارت‌ها، دست‌درازی غیرکارشناسی به عرصه‌های طبیعی به حداقل خواهد رسید.

عناوین برگزیده