تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۰۰۶۳۰
سرویس خبر : انرژی

افزایش ظرفیت تولید آب کیفی از پساب صنعتی در فولاد مبارکه

می متالز - ظرفیت تولید آب کیفی از پساب صنعتی در فولاد مبارکه اصفهان، به 600 مترمکعب بر ساعت رسید.
افزایش ظرفیت تولید آب کیفی از پساب صنعتی در فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: جمع‌آوری، تصفیه و انتقال پساب 9 شهر مجاور شرکت و احداث تصفیه‌خانه‌های مرتبط با آن، احداث تصفیه‌خانۀ استحصال پساب شهری ،بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب در صنعت از اقدامات این شرکت به منظور سازگاری با کم آبی بوده است.
سید امیر طباطبائیان افزود:در این شرکت هم اکنون به ازای هر کیلوگرم تولید فولاد 73/2 لیتر آب مصرف می‌شود،این در حالی که متوسط آب مصرفی برای تولید محصولات تخت در جهان، هشت لیتر است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی پساب تصفیه شده به میزان 900 هزار مترمکعب برای استفاده در شرایط بحرانی و خشکسالی است.
طباطبائیان اضافه کرد: طبق قرارداد میان شرکت های آب و فاضلاب استان اصفهان و فولاد مبارکه مقرر شده است، 270 میلیون متر مکعب پساب شهرستان مبارکه در مدت 30 سال و حدود 300 میلیون مترمکعب پساب شهرستان لنجان در مدت 35 سال در اختیار فولاد مبارکه قرار گیرد.
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: 30درصد از نیاز آبی شرکت از محل تصفیه و بازچرخانی پساب های صنعتی و شهرستان های اطراف تأمین می شود.
فولاد مبارکه اصفهان در کاهش مصرف آب، رکورددارترین تولید کننده فولاد جهان است که با ظرفیت تولید سه برابری در مقایسه با ظرفیت اسمی تولید اولیه خود مصرف آب را به یک سوم تقلیل داده است که این حرکت مهم بازچرخانی آب در فولاد مبارکه اصفهان گام مهم و مثبتی در بحران کم آبی بوده است.
شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق تخت فولادی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی با تولید سالانه بیش ازهفت میلیون تن فولاد خام دارای سهم 51 درصدی در تولید کشور و اشتغال حدود 351 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

عناوین برگزیده