تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

درخواست کارگران فولاد خسوف برای متوقف شدن تعطیلات کرونایی

می متالز - شماری از کارگر کارخانه فولاد خسوف در استان خراسان جنوبی خواستار متوقف شدن ادامه روند تعطیلی این کارخانه با شیوع ویروس کرونا و دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.
درخواست کارگران فولاد خسوف برای متوقف شدن تعطیلات کرونایی

به گزارش می متالز به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران شاغل در واحد تولیدی فولاد خسوف گفتند: همزمان با شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذار چینی کارخانه فولاد خسوف برای حفظ سلامتی کارگران اقدام به تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی کرده و از کارگران درخواست کرده است برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

یکی از کارگران با بیان اینکه به دلیل افزایش مشکلات معیشتی از مسوولان استانی و مدیران کارخانه درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی این واحد صنعتی تازه تاسیس کنند، افزود: درحالی این کارخانه از حدود دو ماه پیش تعطیل اعلام شد که حدود ۹۰ نفر از کارگران را نیروی کار چینی تشکیل می‌دهند. این کارگران با شیوع ویروس کرونا همچنان در اقامتگاه خود در کارخانه ساکن هستند و به کشور خود عزیمت نکرده و آماده کارند.

او گفت: کارخانه فولاد خسوف تنها منبع درآمد کارگران شاغل در این کارخانه است و باتوجه به ادامه روند تعطیلی آن، هر روز بر مشکلات معیشتی ما افزوده می‌شود.

این کارگر کارخانه فولاد و چدن خسوف درباره دغدغه دیگر کارگران توضیح داد: نگرانی دیگر کارگران از این جهت است که مبادا کارفرما همزمان با آغاز دوره مقرری بیمه بیکاری، کارخانه را به‌طور کامل تعطیل کند و آنها نتوانند بعد از اتمام این دوره به کارخانه بازگردند.

به گفته وی، تعطیلی دنباله‌دار مشاغل تولیدی و صنعتی که کمک اقتصادی دولت و در جهت اشتغال مردم یک منطقه محروم ساخته شده‌اند، به مشکلات معیشتی آنها افزوده خواهد کرد.

عناوین برگزیده