تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۰۰۸۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس اتحادیه املاک:

میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

می متالز - رئیس اتحادیه املاک گفت: میزان معاملات مسکن درحالی طی اسفند گذشته با کاهش ۳۷ درصدی مواجه شد که در فروردین سال جاری به صفر رسید.
میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

به گزارش می متالز،  مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه بسیاری از مالکان هنوز به دلیل وجود کرونا احتیاط می‌کنند و اجازه بازدید از ملک را به مستاجران نمی‌دهند، گفت: باید مالکان و مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجازه بازدید و یا تمدید قرارداد را بدهند چرا که در این شرایط مستأجران هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

وی افزود: در رایزنی هایی که با بسیاری از مشاوران املاک انجام داده‌ایم، اعلام کرده‌اند بسیاری از مالکان اجاره فروردین ماه را بخشیده و قرارداد ملک را تا ۶ ماه تمدید کرده‌اند که این باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین بسیاری از مالکان و مشاوران املاک شده است. از تمامی مالکان درخواست می‌شود در این شرایط هوای مستاجران را بیشتر داشته باشند تا با سربلندی بتوانیم از این برهه هم عبور کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا در اسفند ماه ۹۸ میزان معاملات مسکن ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته، عنوان کرد: در فروردین ماه میزان معاملات مسکن تقریباً صفر بوده و به دلیل تعطیلات که در این حوزه وجود داشته و بسته بودن مشاوران املاک هیچ معامله‌ای صورت نگرفته و البته قیمت‌ها هم در این ایام کاهش نیافته است.

خسروی ادامه داد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت بهبود وضعیت مستاجران را در دستورکار قرار دهد که یکی از این برنامه‌ها تمدید ۶ ماهه قرار داد مستاجران بوده که به نظر می‌رسد اگر اجرایی شود باعث برطرف شدن نگرانی و دغدغه بسیاری از آن‌ها می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده