تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۰۰۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واحدهای صنفی متخلف در تکاب ۶۵۸ میلیون ریال جریمه شدند

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: ۱۲ واحد صنفی و خدماتی و سه واحد نانوایی متخلف در این شهرستان به پرداخت ۶۵۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
واحدهای صنفی متخلف در تکاب ۶۵۸ میلیون ریال جریمه شدند

به گزارش می متالز، حسین امینی روز شنبه افزود: سه واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای آزادپز که نسبت به عرضه خارج از شبکه یک‌هزار و ۲۹۱ کیسه آرد خبّازی اقدام کرده‌بودند، پس از شناسایی و کشف و ضبط کیسه‌های آرد با جریمه نقدی ۶۰۵ میلیون ریالی متخلف شناخته شده و پرونده آنان برای رسیدگی بیشتر به اداره تعزیرات حکومتی ارسال‌ شد.

وی بیان کرد: همچنین برای ۱۲ واحد صنفی متخلف در شهر تکاب به دلیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و رعایت نکردن نکات بهداشتی، پرونده تعزیراتی تشکیل و این واحدها به پرداخت ۵۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به بازرسی ۲ هزار و ۵۳۰ واحد صنفی طی ۲ هفته گذشته در تکاب اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه‌ ستاد مقابله با بیماری کرونا ۶۲ واحد صنفی متخلف که به ضوابط طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه بوده و مغازه‌ها را تعطیل نکرده بودند، شناسایی و پلمب‌ شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب با بیان اینکه نانوایی‌های این شهرستان تحت نظارت و بازرسی مستمر بهداشتی و صنفی قرار دارند، ادامه داد: علاوه بر آن، در ایام تعطیلات عید نوروز امسال ۳۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و نظارت بر ۷۰ واحد نانوایی با آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در قالب طرح نظارت نوروزی انجام شده‌است.

امینی اضافه کرد: جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و سالم‌سازی محیطی روزانه با ۶ اکیپ متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن و اتاق اصناف در ۲ نوبت صبح  و عصر از واحدهای صنفی، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ بازرسی و روند تعطیلی بازار نیز کنترل می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌شده و بیش از ۴ هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

بازار و واحدهای صنفی و مشاغل غیر ضروری تکاب به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از ۲ هفته قبل تعطیل شده اما فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان باز هستند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!