تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۰۱۸۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار خراسان شمالی:

سازمان ایمیدرو در بحث معدن آلبلاغ به تعهدات خود عمل نکرده است

می متالز - استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در بحث معدن آلبلاغ اسفراین، سازمان ایمیدروی کشور تا کنون به هیچ یک از تعهدات خود برای حضور، حفاظت، اکتشاف و بهره برداری عمل نکرده است.
سازمان ایمیدرو در بحث معدن آلبلاغ به تعهدات خود عمل نکرده است

به گزارش می متالز، «محمدعلی شجاعی» امروز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) در شورای معادن خراسان شمالی در شورای معادن خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: نزدیک به ۱۰ ماه از سفر ریاست جمهوری به استان می گذرد و استان در این مدت تلاش کرده با پیگیری مصوبات سفر، سازمان ایمیدروی کشور را متوجه مسوولیت خود برای انجام تعهدش برای معدن آلبلاغ کند اما بحث سریالی بی توجهی به مسوولیت اجتماعی در استان تکرار شد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هزینه حفاظت از معدن آلبلاغ طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری بر عهده سازمان ایمیدروی کشور است، افزود: اما آنان به بهانه های مختلف مانند برفی بودن منطقه به تعهد خودعمل نکرده اند.

وی اظهار کرد: در استان عده ای هستند که از سازمان ایمیدروی کشور و یا افرادی که در راستای منافع مردم استان گام بر نمی دارند، دفاع می کنند.

استاندار خراسان شمالی، از تلاش های اداره کل صمت، شرکت برق و بنیاد مسکن استان برای اجرای پروژه های ایجاد زیرساخت برق در ۱۸ واحد صنعتی و معدنی و ایجاد راه برای ۱۷ واحد معدنی قدردانی کرد.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذری به همین نام و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد. برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از ابتدای سال 98 با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد اما مجددا با حضور برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن افزایش یافته است.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ثبت آن ناکام بماند و وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کند اما هنوز کار مطالعه و اکتشاف اولیه از سوی ایمیدرو در این منطقه آغاز نشده است.

 

عناوین برگزیده