تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۰۱۹۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی و رفع برخی از موانع اجرای طرح مجتمع تولید آهک هیدراته"دزک"

می متالز - برخی از موانع اجرای طرح مجتمع تولید آهک هیدراته"دزک" بررسی و رفع شد.
بررسی و رفع برخی از موانع اجرای طرح مجتمع تولید آهک هیدراته"دزک"

به گزارش می متالز، رییس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: مسوولان اجرایی و اقتصادی استان با حضور در محل این پروژه مسائل و موانع مربوط به جاده دسترسی و مسائل اجتماعی اجرای این طرح را بررسی و مرتفع کردند.

سجاد رستمی با بیان این مطلب، افزود: عملیات احداث بزرگترین مجتمع 6 فازی تولید آهک هیدراته و صنایع وابسته کشور با حدود ۱۷ درصد پیشرفت اجرایی در زمینی به مساحت 61 هکتار و زیر بنای 150 هزار متر مربع در روستای دزک شهرستان کیار در دست اجراست.

وی ادامه داد: این مجتمع با سرمایه گذاری 11 هزار و 370 میلیارد ریالی بخش خصوصی در 6 فاز ساخته می شود که فاز اول آن زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 700 نفر را فراهم می کند.

رییس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت مجتمع تولید آهک روستای دزک 2 میلیون تن خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در حاشیه این بازدید گفت: مسوولان برای جذب سرمایه گذاری های جدید و اجرای پروژه های مهم اقتصادی در سال جهش تولید با تمام قوا در صحنه هستند.

نصیری اضافه کرد: در این مجتمع آهک هیدراته، کربنات کلسیم، کلر، کربنات سدیم، سود سوزآور و سنگ ملات خشک صنعتی و معمولی تولید خواهد شد که در صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی، غذایی، کاغذ سازی، رنگ سازی، کشاورزی، دارویی، لوله سازی و قند و شکر کاربرد دارد.

وی گفت: علاوه بر دسترسی جاده محلی برای مردم ، این طرح صنعتی نیاز به افزایش سطح زمین محل اجرای پروژه تا ۲۹ هکتار دیگر را دارد که با شروع کار و در مراحل آتی تسهیل خواهد شد.

گفتنی است که در این بازدید مسوولان با تعیین دو جاده دسترسی محلی، مسائل اجتماعی این پروژه را مرتفع کردند.

روستای دزک از توابع شهرستان کیار و در 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده