تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۱۰۱۹۳
سرویس خبر : انرژی
با امضای تفاهمنامه ای سه جانبه مابین ایدرو ، IPIMI و شرکت آنتروپوز فرانسه

گازهای خروجی از مشعل های فازهای۱۷-۱۸ و ۱۴ بازیابی و استحصال می شود

می متالز - تفاهم نامه همکاری مشترک برای پروژه بازیابی و استحصال گازهای خروجی از مشعل های فازهای۱۷-۱۸ و ۱۴ مابین شرکت های آنروپوز فرانسه و شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران و سازمان گسترش و نوسازی ایران به امضا رسید .
گازهای خروجی از مشعل های فازهای۱۷-۱۸ و ۱۴ بازیابی و استحصال می شود

به گزارش می متالز، با توجه به اولویت بهره گیری از شرکت هایی با توان تأمین مالی و در عین حال دارا بودن دانش روز در زمینه طراحی پالایشگاه های نفتی و گازی، از مدت ها پیش مذاکرات با شرکت فرانسوی Entrepose انجام شد و پس از برگزاری جلسات فنی و مدیریتی متعدد در شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران (IPMI  ) و ایدرو  پیشنهاد فنی تهیه و نهایی گردید.

سالانه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد متر مکعب گاز در جهان تحت عنوان فلرینگ (یا سوزاندن گازها توسط مشعل) به مواد آلاینده تبدیل می‌شود که طبق آمارهای بانک جهانی این رقم چیزی معادل یک سوم مصرف گاز کل اروپا است.

از کل حجم گازهای آلاینده، ۷۵ درصد آن متعلق به ۱۰ کشور است که ایران با رتبه سوم جهانی و سوزاندن سالانه ۱۶ میلیارد متر مکعب جزو این ۱۰ کشور به حساب می‌آید.

استفاده از گاز بازیافت شده به عنوان سوخت در شبکه‌ی سوخت همان پالایشگاه ، برگرداندن گاز بازیافت شده به چرخه‌ی پالایش گاز در پالایشگاه ، تزریق به خطوط سراسری گاز پس از شیرین‌سازی ، تولید انرژی الکتریکی ، فرآوری و تبدیل گاز به مایع  و  فرآوری گاز و تبدیل به خوراک پتروشیمی‌ها از مهمترین موارد استفاده‌ و کاربرد گازهای خروجی  استحصال شده از مشعل ها است .

عناوین برگزیده