تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۱۰۱۹۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نصب سامانه هوشمند دیجیتال شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان

می متالز - با توجه به مواجهه بیمارستان شهید مطهری با بیماران کرونا و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین رعایت دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان مبنی بر غربالگری کلیه کارکنان در بدو ورود به محل کار با پیگیری مدیریت؛ واحد فناوری اطلاعات اقدام به نصب سامانه هوشمند دیجیتالی شناسایی افراد مشکوک با درجه حرارت بالا تر از استاندارد نمود .
نصب سامانه هوشمند دیجیتال شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، مهندس بینا مسوول سخت افزار و شبکه بیمارستان اظهار نمود: که این سامانه تولید شده یک شرکت دانش بنیان در ایران می باشد و دارای گواهی تحقیق و توسعه از وزارت صنعت و معدن و همچنین گواهی های BS ISO 10004:2012 ،BS EN ISO9001:2015 ،ISO/FDIS 10002;2014  و موفق به اخذ تاییدیه آزمایشات دانشگاه صنعتی شریف و مورد تایید معاونت درمان می باشد.
وی در ادامه افزود: شایعترین ویژگی های بالینی در شروع بیماری کووید 19، تب بالا می باشد که پیرو آن بهترین و موثرترین روش غربالگری و شناسایی بیماران، اندازه گیری دقیق دمای بدن آنها است. با توجه به دشواری ها و خطرات روشهای تماسی یا شبه تماسی اندازه گیری حرارت بدن بویژه زمان تردد و ازدحام جمعیت، استفاده از دوربین های حرارتی با اندازه گیری دقیق دما از فاصله امن می تواند  بسیار راه گشا باشد.
این سامانه هوشمند  با استفاده از واحد کالیبراسیون خارجی IAP FEVER DETECTION SYSTEM ، به سامانه امکان می دهد که با بهره مندی از بازخورد دریافتی ، همواره دقت اندازه گیری دما را در کمتر از 3/0 درجه نگه دارد. همچنین از دیگر مزایا این سامانه توانایی غربالگری بیش از 30 نفر در آن واحد و قابلیت تشخیص با حجاب کامل و ماسک را دارا می باشد.
از دیگر امکانات این سامانه میتوان به اسکن و تشخیص هوشمند چهره و تعقیب افراد و سنجش دما از فاصله 2تا 7متر،ذخیره تصاویر و اعلام هشدار تب بالا اشاره کرد.
هدف از استفاده از این سامانه، رعایت کلیه اصول استاندارد بیمارستان پاک می باشد و در حال حاضر بیمارستان شهید مطهری عاری از آلودگی های فوق الذکر بوده و با رعایت اصول فراتر از استاندارد،محیط پاک و امنی را برای مراجعین تامین نموده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده