به گزارش می متالز، محمد راستاد در نشست مشترک با مدیر عامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای که با هدف اتخاذ راهکارهایی برای کاهش مدت زمان ماندگاری و بارگیری کامیونها در بنادر و ارتقای خدمات رفاهی به رانندگان برگزار شد، افزود: قطعی سیستم و سامانه گمرک، ناهماهنگی بین سازمانها و دستگاههای ذیربط، ۲۴ ساعته نبودن خدمات گمرک و دامپزشکی و مجهز نبودن پیمانکاران تخلیه و بارگیری در انبارها به تجهیزات مناسب، از جمله مهمترین عوامل توقف و کندی تردد کامیونها در بنادر است. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی از بنادر توسط کامیونها باید بهبود پیدا کند، گفت: مدت زمان ماندگاری و توقف کامیونها از ۸ ساعت باید به نصف یا حتی کمتر از آن کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به ارتقای خدمات رفاهی به رانندگان در بنادر گفت: مدیران کل بنادر باید خدمات رفاهی اعم از رستوران، سرویس سوخترسانی و خدمات بهداشتی را در دسترس رانندگان قرار دهند. درهمین نشست عبدالهاشم حسننیا، مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای نیز با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال تسهیل فرآیندها در بارگیری و خروج کالاهای اساسی از بنادر است، افزود: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون وارد بندر امام (ره) میشود که چنانچه از ۸ ساعت فرآیند زمانی بارگیری فعلی در این بندر، یک ساعت هم کاسته شود، حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون به آمار خروجی از بندر اضافه میشود. حسننیا بر ایجاد مدیریت یکپارچه بین بندر، گمرک، پیمانکار تخلیه و بارگیری و صاحبان کالا تاکید کرد و ارتباط سامانهای بین دو سازمان بنادر و راهداری در جهت ارتقای سلامت و شفافیت فرآیندهای اجرایی را ضروری دانست.