تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه عرضه های اولیه خلیج‌فارس

می متالز - هلدینگ خلیج‌فارس این روزها به سرعت رشد قیمت سهام را تجربه می‌کند و بارها بر شاخص بورس اثرگذار بوده است. این شرکت سیاست ورود شرکت‌های زیرمجموعه خود را در دستور کار دارد.
ادامه عرضه های اولیه خلیج‌فارس

به گزارش می متالز، به تازگی مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از عرضه اولیه شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا و اروند خبر داد. این در حالی است که سهام آریاساسول نیز که از سال گذشته در صف ورود به بورس قرار دارد گزینه در اولویت ورود به بورس هلدینگ خلیج فارس است. 

جعفر ربیعی در پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس خبری بورس گفت: عرضه سهام  دو شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و اروند در جریان بوده و عرضه آنها در سال جاری از برنامه‌های هلدینگ است. وی درباره عرضه سهام پتروشیمی بندرامام افزود: تلاش می‌شود اقدامات لازم درخصوص پذیرش و عرضه سهام شرکت پتروشیمی بندرامام نیز امسال صورت پذیرد.

ربیعی درباره زمان بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام  گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام در پایان شهریور ماه امسال به  بهره‌برداری می‌رسد. وی اضافه کرد: پروژه اوره و آمونیاک شرکت کود شیمیایی اوره لردگان نیز پایان مرداد ماه به بهره‌برداری تجاری خواهد رسید. وی ضریب تبدیل آمونیاک به اوره این شرکت را معادل ۷۸/ ۱ دانست.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس درباره مقدار بنزین پیرولیز مصرفی برای تولید هر تن پارازایلین، ارتوزایلین، برش‌پنتان و برش سنگین، گفت: در ازای مصرف ۱۰۰ تن بنزین پیرولیز، مقدار ۳۶ تن بنزن، ۱۳ تن پارازایلین، ۲ تن اورتوزایلین، ۱۷ تن برش سنگین، ۳ تن رافینیت و ۲۵ تن برش پنتان تولید می‌شود.  وی زمان بهره‌برداری از واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام را پایان امسال اعلام کرد.

عناوین برگزیده