تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۱ شرکت در نوبت پذیرش برای عرضه اولیه

می متالز - مدیر پذیرش بورس تهران از بررسی پذیرش و درج نماد ۱۱ شرکت دیگر به جز زرماکارون خبر داد.
۱۱ شرکت در نوبت پذیرش برای عرضه اولیه

به گزارش می متالز، محمد امین قهرمانی درپاسخ به اینکه چند شرکت در مراحل رسیدگی هیات پذیرش بورس تهران قرار دارند گفت: به جز شرکت توسعه صنعتی غذایی زر (زر ماکارون) که پذیرش نهایی شده و به زودی در بورس درج نماد و آماده عرضه اولیه می شود ، 11 شرکت دیگر در مرحله پذیرش و درج نماد هستند که فعلا" امکان اعلام اسامی نیست.

وی ادامه داد: 8 تا 9 شرکت هم در نوبت هیات پذیرش هستند که تا آخر خرداد ، تعیین تکلیف می شوند.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که با توجه به تاکید رئیس جمهور ، وزیر اقتصاد و دیگر مسئولان دولت مبنی بر عرضه سهام شرکت ها ، بورس تهران چه اقداماتی انجام و چه برنامه ایی دارد  توضیح داد: در پی رونق بازار سرمایه و تاکید دولت بر ورود شرکت های جدید ، هیات پذیرش بورس تهران هر هفته و گاه در هفته دو بار تشکیل جلسه می دهد. به طوری که تعداد جلسات و بررسی شرکت ها نسبت به سال گذشته سه چهار برابر شده است.

قهرمانی افزود: علاوه بر اصلاحاتی با هدف تسهیل در شرایط پذیرش شرکت های جدید به سازمان بورس پیشنهاد شده که در حال بررسی است و در صورت تصویب هیات مدیره سازمان ، شرایط و فرایند ورود شرکت ها همراه با حفظ کیفیت و شفافیت ، بهتر و سریع تر می شود و گزارش ها و بررسی های لازم در زمان کمتری آماده و در اختیار هیات پذیرش و سازمان بورس قرار می گیرد.

عناوین برگزیده