تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار گلستان:

اجرای طرح های دانش بنیان مانع از خام فروشی زغال سنگ می شود

می متالز - استاندار گلستان گفت: روش های فناورانه و طرح های دانش بنیان مانع از خام فروشی زغال سنگ می شود.
اجرای طرح های دانش بنیان مانع از خام فروشی زغال سنگ می شود

به گزارش می متالز، هادی حق شناس بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای معادن استان، اظهارکرد: یکی از مزیت‌های استان معادن ان هستند و حفظ ارزش افزوده آنها برای ما حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا مواد معدنی که از این معادن استخراج می شوند در استان فرآوری شود.

وی افزود: قریب به هزار و ۲۰۰ کارگر در معادن زغالسنگ استان در حال فعالیت هستند و باید در اکتشافات و فعالیت ها به حقوق آنها توجه ویژه ای شود.

حق شناس گفت: سازمان نظام مهندسی معادن باید با همکاری اداره کل صمت، خانه معدن و پارک علم و فناوری طرح های دانش بنیان در حوزه معادن را ارائه کرده و ما در زمینه اعطای تسهیلات و صدور مجوز برای آنها حمایت های لازم را انجام می دهیم.

استاندار گلستان اضافه کرد: گلستان تنها استان کشور در زمینه معادن ید است و اداره کل صنعت معدن تجارت باید طرح جامعی برای این ماده معدنی تهیه کرده و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان امکان اکتشافات تازه را فراهم آورد.

حق شناس گفت: در حال حاضر ۶۸ سنگ شکن در استان در حال فعالیت هستند و شرکت آب منطقه ای و اداره کل صمت باید مجوزهای های لازم را برای استفاده این سنگ شکن ها در صورت صلاحیت صادر کنند و ماده معدنی آنها را تامین کرده و البته زمان صدور این مجوزها را به مدت نهایتاً یک ماه کاهش دهند.

وی بیان کرد: حدود هفت میلیون تن ذخیره معادن زغال سنگ استان است و باید با روش های فناورانه و دانش بنیان، مانع خام فروشی آن شویم و محصول فرآوری شده را از استان خارج کنیم.

عناوین برگزیده