تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

نظر سه نمایشگاهدار درباره بازار خودرو و قیمت واقعی پراید/ توصیه به خریداران

می متالز - سه نمایشگاهدار با اعلام آخرین وضعیت بازار خودرو و قیمت واقعی پراید ، پیش بینی کردند سیر نزولی قیمت ها بزودی آغاز می شود.
نظر سه نمایشگاهدار درباره بازار خودرو و قیمت واقعی پراید/ توصیه به خریداران

به گزارش می متالز، ساپیا با انتشار گزارشی از وضعیت فروش پراید در سایت رسمی اعلام کرد: مجید سعادت یکی از فعالان بازار خودرو درباره قیمت پراید و اینکه آیا اکنون زمان خرید خودرو است یا خیر، توصیه کرد مردم به هیچ عنوان خودرو خریداری نکنند. قیمت‌های اعلامی واقعی نیست و هر خریدار متضرر خواهد شد .

وی ادامه داد: درحال حاضر انواع خودروها در بازار موجود است و نمایشگاهداران با کسری خودرو مواجه نیستند اما برخی به دنبال برهم زدن عرضه و تقاضا هستند تا بتوانند از چنین شرایطی بیشترین نفع را ببرند .اکنون همه تب خرید خودرو دارند و تصور می‌کنند با خرید خودرو می توانند سرمایه خود را حفظ کنند . ولی چنین رویکردی درست نیست.

این نمایشگاهدار افزود: برخلاف آنچه که گفته می‌شود، بازار با افزایش قابل توجه خریداران مواجه نشده اما دلالان به دنبال این هستند که بازار خودرو را پر رونق نشان دهند و مردم را تشویق به خرید خودرو با قیمت های بالا کنند.

احمدرضا محمدیان دیگر نمایشگاهدار خودرو درباره وضعیت فروش پراید در بازار گفت: نمایشگاهداران تعداد محدودی پراید دارند که به مردم و متقاضیان می فروشند ولی افرادی که طی چند وقت اخیر با هدف کسب سود و دلالی وارد بازار شدند پراید و به خصوص پراید ۱۳۱ را از چندماه پیش احتکار کردند تا قیمت ها را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه اکنون بازار به نظارت نیاز دارد نه خودرو ادامه داد: بزودی قیمت خودرو پایین می‌آید به همین جهت الان زمان خرید نیست .به طوریکه قیمت پراید از صبح امروز مسیر کاهشی را شروع کرده و خریداران این محصول هم زیاد نیستند. اگر این خودرو توسط دلالان احتکار نشده بود، حداکثر قیمت آن نهایتاً حدود ۷۰میلیون تومان بود.

محمدیان افزود: طی این مدت فقط قیمت پراید گران نشده بلکه قیمت تمام خودروها افزیش یافته اما معلوم نیست چرا افزایش قیمت پراید رسانه ای شده است.

احمد سهیلی از دیگر فعالان بازار خودرو هم توضیح داد: به افرادی که مجبور به خرید خودرو هستند توصیه می شود صبر کنند تا نوسان تمام شود .اگر جلوی فعالیت دلالان در بازار خودرو گرفته شود، مشکلات این بخش که طی سال های اخیر به وجود آمده از بین خواهد رفت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد