تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۲۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل نماینده مجلس از اثر عرضه اولیه در بورس

می متالز - نماینده مجلس با اشاره به اثر عرضه اولیه دیگر زیرمجموعه های شستا در تداوم مثبت ماندن بورس گفت: مردم با دوراندیشی و براساس شاخص‌ها و اطلاعات کامل و درست حرکت کنند.
تحلیل نماینده مجلس از اثر عرضه اولیه در بورس

به گزارش می متالز، مهدی فرشادان با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر پیش‌بینی کسری بودجه دولت در سال 99 به دلیل کاهش قیمت نفت به خانه ملت گفت: دولت برای جبران کسری بودجه براساس قانون می‌تواند شرکت‌ها و اموال را در بورس عرضه کند. نقدینگی سرگردان در جامعه هرازگاهی به سمت بازارهای سکه، طلا، مسکن و ... می‌رود و با ورود به این بخش‌ها آسیب و مشکلاتی را هم بوجود می‌آورد اما اکنون خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، بورس در حال جذب سرمایه‌های سرگردان است.

وی افزود: اکنون بورس دچار رونق شده و امید می رود مسئولان همین شرایط را بتوانند در این بازار حفظ کنند. با توجه به رونق شاخص‌های بورس و مزایایی مانند واگذاری شستا و مشوق‌های قابل اعتماد، مردم می‌توانند با ورود به این بازار سود مناسبی عاید شوند. باید شرایط مثبت در بورس را ثابت نگاه داشت. دولت باید با اتخاذ تدابیر بورسی بحث واگذاری‌ها به بخش خصوصی و اجرای اصل 44 را همچنان ادامه دهد.

فرشادان ادامه داد: قرار است دیگر بخش‌های زیر نظر شستا هم بزودی در بورس ارائه شوند که فکر می‌کنم در تداوم مثبت ماندن بورس تاثیر بسیاری خواهد داشت. با سنجیدن همه جوانب سرمایه‌گذاری در بورس به مردم توصیه می شود هر سهمی که امروز بصورت مثبت در بورس عرضه می‌شود به منزله آن نیست که در آینده هم همینطور باقی خواهد ماند. بنابراین با دوراندیشی نسبت به نیازها و شرایط اقتصادی و براساس شاخص‌ها و اطلاعات کامل و درست حرکت کنند.

عناوین برگزیده