تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار:

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا ۱۰ و ۲۳ درصد گران شد/ شیوه پیش فروش ها

می متالز - رئیس شورای رقابت با اشاره به دستور العمل جدید پیش فروش خودروها گفت: بطور متوسط قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا ۱۰ و ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.
قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا ۱۰ و ۲۳ درصد گران شد/ شیوه پیش فروش ها

به گزارش می متالز، رضا شیوا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا جایی که امکان دارد قرار است تقاضا برای خرید خودرو به گونه‌ای محدود شود که فقط تقاضای مصرف کنندگان واقعی به سمت پیش خرید از خودروسازان بیاید.

وی افزود: براساس دستورالعمل جدید پیش فروش‌ها بصورت قرعه کشی خواهد بود و افرادی که ظرف سه سال گذشته خودرویی خریداری نکرده باشند یا کارت ملی آنها دارای کد تکراری ثبت شده در سامانه نباشد، اجازه خواهند داشت در این قرعه کشی شرکت کنند.

به گفته شیوا، هم اکنون تقاضا بالاتر از عرضه است و چاره‌ای نیست جز اینکه در کنار قرعه کشی ساز و کاری برای توزیع عادلانه خودرو لحاظ شود. با توجه به وضعیتی که وجود دارد، فرمول و دستورالعمل تنظیم قیمت به ستاد تنظیم بازار ارسال شده و بطور متوسط قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا ۱۰ و ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد