به گزارش می متالز، سیامک مقتدری مدیرعامل شرکت «مهندسی خور» عنوان کرد: شرکت مهندسی خور صادرات قالب از طریق ترکیه برای پروژه JFC رنو فرانسه را در سابقه خود دارد. وی مزیت رقابتی متمایزکننده شرکت را انجام تمام مراحل فرآیند تولید قطعات از مرحله قالبسازی تا تولید و مونتاژ میداند. مقتدری در ادامه خاطرنشان کرد: توان قطعهسازی کشور در سطح قابل قبولی بوده و در صورت رفع موانع تولید و تحریمها قابلیت ورود به زنجیره قطعهسازی بینالمللی کاملا میسر است و این امر بارها و در مقاطع مختلف توسط شرکتهای قطعهسازی متعددی اثبات شده است. وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد: با افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و سایر اجزای تشکیلدهنده بهای تمامشده نیاز به نقدینگی بیش از پیش احساس میشود و این مشکل را بزرگترین مانع حال حاضر پیشروی قطعهسازان کشور برشمرد. مدیر عامل شرکت مهندسی خور همچنین پشتیبانی نکردن سیستم بانکی را برای سرمایهگذاریهای بلندمدت در خصوص ارتقای فناوری و کیفی محصولات نیز متذکر شد. مقتدری در پایان اظهار کرد: صنعت خودرو شاخصترین صنعت پیشران کشور است و میتواند تاثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال داشته باشد، از این رو اراده و حمایت تمام ارکان حاکمیت و سیستم بانکی کشور به صورت هماهنگ برای ارتقای این صنعت ضروری است. شرکت مهندسی خور که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد تولیدکننده قطعات متنوع بدنه خودرو از سایز G۲ - G۳ است. در این شرکت، بدنه خودرو تولید میشود و کار شرکت به لحاظ فنی پرسکاری، قالبسازی تا مونتاژکاری است. یکی از ویژگیهای این شرکت قالبسازی، ابزارسازی و تولید قطعات بزرگ است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.