تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۵۵ درصدی درآمد شرکت ذوب روی اصفهان

می متالز - بر اساس آمارهای منتشر شده، جمع درآمد‌های عملیاتی «فروی» در سال ۹۸، به دو هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷، رشد ۵۵ درصدی داشته است.
افزایش ۵۵ درصدی درآمد شرکت ذوب روی اصفهان

به گزارش می متالز، شرکت ذوب روی اصفهان در سال گذشته و بر اساس گزارش حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۱.۲۹۵ میلیارد ریالی و معادل ۲.۱۵۹ ریالی به ازای هر سهم شده که سود خالص شرکت در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده شرکت، افزایش ۱۲۰ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

دلیل این افزایش رشد، درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز بوده است. در حالی که در گزارش حسابرسی نشده و در بخش سایر درآمدها، سود ناشی از تسعیر، ۷۰ میلیارد ریال را نشان می‌دهد. این سود در گزارش حسابرسی شده به ۱۹۶ میلیارد ریال رسیده است.

جمع درآمد‌های عملیاتی این شرکت با ۵۵ درصد افزایش به دو هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته است.

محصول اصلی این شرکت، شمش روی بوده که طی سال گذشته به میزان ۹.۹۷۰ تن به فروش رسید. از این مقدار، معادل ۷.۲۱۷ تن به صورت صادراتی به فروش رسیده است.

مقادیر فروش شمش روی نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد و رفع موانع صادرات محصولات این شرکت را می‌توان اصلی‌ترین عامل رشد مقداری فروش درنظر گرفت.

همچنین طی سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار تن شمش روی در کشور تولید شده است که تنها ۳۴ هزار تن آن در داخل کشور مصرف و سایر تولیدات به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

نرخ فروش متوسط هر تن شمش روی در سال گذشته به حدود ۲۷۰ میلیون ریال رسید و این نرخ در آخرین گزارش ماهیانه این شرکت، معادل ۳۱۲ میلیون ریال بوده است.

سایر محصولات این شرکت شامل کیک روی و سولفور سرب که در سال گذشته به ترتیب معادل ۱۰۷ و ۹۹ میلیارد ریال محقق شده است.

بر اساس گزارشی از بورس نیوز، مواد اولیه اصلی مصرفی که بیش از ۷۵ درصد از بهای تولید شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، عمدتا شامل خاک کم‌عیار و پرعیار روی و همچنین زغال‌سنگ و مواد شیمیایی است.

عناوین برگزیده