تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۰۳۷۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش پریمیوم نقدی آلومینیوم در چین با افزایش خرید پایین‌دستی‌ها

می متالز - پس از تعطیلات پنج روزه چین به مناسبت روز کارگر، مصرف‌کنندگان پایین‌دستی آلومینیوم اقدام به پر کردن انبار خود کردند که باعث افزایش پریمیوم نقدی آلومینیوم شد.
افزایش پریمیوم نقدی آلومینیوم در چین با افزایش خرید پایین‌دستی‌ها

به گزارش می متالز، در روز ۶ مِی اولین روز معاملاتی پس از تعطیلات ۵ روزه به مناسبت روز کارگر، پریمیوم نقدی آلومینیوم در شرق چین افزایش داشت که عمدتا به دلیل افزایش خرید مصرف‌کنندگان پایین‌دستی برای پر کردن انبار بود.

افزایش پریمیوم نقدی در حالی اتفاق افتاد که قیمت آتی نیز شاهد افزایش بود. قرارداد آتی بورس شانگهای با تحویل در ماه مِی با حدود یک درصد افزایش به بیشترین سطح خود در هفت هفته اخیر یعنی ۱۲ هزار و ۹۲۰ یوان بر تن رسید.

در بازار فیزیکی، معاملات آلومینیوم در سطوح قیمتی ۱۲ هزار و ۹۷۰ تا ۱۲ هزار و ۹۹۰ یوان بر تن انجام شد که نسبت به روز ۳۰ آوریل (آخرین روز کاری قبل از تعطیلات روز کارگر) حدود ۱۹۰ یوان بر تن افزایش داشت. پریمیوم قراردادهای آتی ماه مِی بورس شانگهای تا رنج ۸۰ تا ۱۰۰ یوان بر تن افزایش یافت که در روز ۳۰ آوریل بین ۶۰ تا ۸۰ یوان بر تن بود.

اما افزایش شدید قیمت باعث کاهش تمایل برخی خریداران شد و در نتیجه کل حجم معاملات فیزیکی کاهش داشت. در پی این امر، پریمیوم قراردادهای آتی ماه مِی بورس شانگهای نسبت به قراردادهای ماه ژوئن در سطح حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ یوان بر تن ثابت ماند که نشان‌دهنده کاهش عرضه در کوتاه‌مدت است.

داده‌های SMM نشان می‌دهد که موجودی شمش آلومینیوم انبار بازرگانان در طول تعطیلات به کاهش خود ادامه داد و در روز ۶ مِی با کاهش ۳۲ هزار تنی نسبت به ۳۰ آوریل به ۱.۱۷۲ میلیون تن رسید.

عناوین برگزیده