تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۳۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ETF بانکی‌ها موج دوم نقدینگی پس از شستا

می متالز - حرکت بعدی بازار می‌تواند افزایش نرخ دلار نیمایی باشد و با این افزایش حرکتی مجدد برای بالارفتن شاخص آغاز خواهد شد.
ETF بانکی‌ها موج دوم نقدینگی پس از شستا

به گزارش می متالز، احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده شرایط بازار را طبیعی عنوان و اظهار کرد: اصلاحات ذات بازار بوده و حرکت بعدی بازار می‌تواند افزایش نرخ دلار نیمایی باشد و با این افزایش حرکتی مجدد برای بالارفتن شاخص آغاز خواهد شد.


مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: ضمن تایید شاخص یک میلیون واحدی روندی تدریجی و رو به رشد از ناحیه افزایش دلار نیمایی (که در رشد و سودآوری شرکت‌ها تاثیر بسزایی دارد) ایجاد خواهد شد.


وی افزود: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در صنایع دارویی می‌تواند عاملی موثر بر ورود مجدد نقدینگی بعد از عرضه شستا و ETF بانکی باشد. 


اشتیاقی در بررسی سهم‌های ارزنده این روز‌ها اظهار کرد: تمام سهام رشد را تجربه کرده و بنیادی‌ها نیز در این شرایط قرار دارند که قیمت حال حاضر این سهام به قیمت ذاتی نزدیک شده است.


وی افزود: هر سهمی که با EPS برآوردی فعالان بازار زیر ۱۰ واحد قرار بگیرد سهمی ارزنده محسوب می‌شود و شامل هر گروهی باشد آن سهم برای سرمایه‌گذاری مناسب است. 


مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به EPS بالای ۲۰ اشاره کرد و گفت: این سهام در بازار قیمت بالایی داشته و برای خرید مناسب نیستند. البته لازم است عوامل دیگری، چون قیمت‌های جایگزینی، طرح‌های توسعه‌ای نیز در انتخاب قیمت سهم دخیل باشد.

عناوین برگزیده