تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

"خودرو" جامانده‌ای که رشد می‌کند!

می متالز - به نظر می‌رسد میزان تمایل برای ورود به صنعت خودرو، با در نظرگرفتن عقب افتادگی نسبت به دیگر صنایع افزایش یابد.
"خودرو" جامانده‌ای که رشد می‌کند!

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری گفت: شاهد هیجان و نوسان سنگین سهام در بازار سرمایه هستیم که ناشی از هیجانات زیاد سهامداران است. 


وی ادامه داد: این امر باعث شده صف‌های خرید تبدیل به صف‌های فروش شده و در طول روز ممکن است چند بار این رفت و برگشت بین صف خرید و فروش اتفاق بیفتد. 


مدیرعامل کارگزاری آوانوین تصریح کرد: دلیل اینگونه اتفاقات را می‌تواند رشد بسیار سریع بازار سرمایه، ورود افراد جدید و کمتر آگاه و همچنین سیل نقدینگی سرگردان به بورس دانست که تلاطمات جدی را همراه دارد و شاهد حاکم شدن هیجانات کاذب طی چند وقت اخیر بر بازار هستیم.


وی افزود: به نظر می‌رسد که باید کنترل بهتری بر این هیجانات و رفتار‌های غیر ارادی افراد صورت گیرد. 


قدرتی به استقبال از سهام خودرو اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو از معدود صنعت‌های جامانده از بازار سرمایه محسوب شده و به واسطه بسته بودن دو شرکت بزرگ این صنعت مثل سایپا و ایران خودرو، برخی سهام تابعه این شرکت‌ها نیز متناسب با سایر شرکت‌های بازار رشد نکرده اند.

 
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سرمایه سنگین این دو شرکت و جاماندن از بازار انتظار می‌رود که صنعت خودرو طی هفته‌های آتی جایگاهی بهتر به خود اختصاص دهد. 


وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد میزان تمایل برای ورود به صنعت خودرو، با در نظرگرفتن عقب افتادگی نسبت به دیگر صنایع افزایش یابد.

عناوین برگزیده