به گزارش می متالز، هفته گذشته رئیس شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو را برای خودروسازی سایپا ۲۳درصد و برای ایران خودرو ۱۰درصد اعلام کرد که البته به فرمول بهکار رفته در تعیین این میزان افزایش قیمت، اشارهای نکرد. در جلسه ستاد تنظیم بازار نیز روشهای فروش خودروها اعلام شد. سه روش شامل فروش فوقالعاده (از طریق بختآزمایی)، پیشفروش تا یک سال و مشارکت در تولید، روشهای مصوب در این جلسه بودند. حال باید دید میزان تعیین شده افزایش قیمت و فروش از طریق بختآزمایی، با توجه به حجم تقاضای موجود در بازار و کاهش حجم تولید کارخانههای خودروسازی چقدر میتواند از افزایش نجومی قیمت خودروهای داخلی جلوگیری کند یا چقدر میتواند آن را عقب بیندازد؟