تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۰۴۲۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پرسش امروز

چشم‌انداز بازار خودرو

می متالز - اواخر سال گذشته بحران کرونا منجر به تعطیلی و توقف رشد قیمت‌ها شد. اما با شروع کار دوباره بازارها، افزایش تقاضا و کمبود عرضه در بازار خودرو، دولت را با یک چالش اساسی برای تعیین روش قیمت‌گذاری و تنظیم بازار مواجه کرد.
چشم‌انداز بازار خودرو

به گزارش می متالز، هفته گذشته رئیس شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو را برای خودروسازی سایپا ۲۳درصد و برای ایران خودرو ۱۰درصد اعلام کرد که البته به فرمول به‌کار رفته در تعیین این میزان افزایش قیمت، اشاره‌ای نکرد. در جلسه ستاد تنظیم بازار نیز روش‌های فروش خودروها اعلام شد. سه روش شامل فروش فوق‌العاده (از طریق بخت‌آزمایی)، پیش‌فروش تا یک سال و مشارکت در تولید، روش‌های مصوب در این جلسه بودند. حال باید دید میزان تعیین شده افزایش قیمت و فروش از طریق بخت‌آزمایی، با توجه به حجم تقاضای موجود در بازار و کاهش حجم تولید کارخانه‌های خودرو‌سازی چقدر می‌تواند از افزایش نجومی قیمت خودروهای داخلی جلوگیری کند یا چقدر می‌تواند آن را عقب بیندازد؟

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت