تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۲
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۰۴۲۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یادداشت رئیس خانه معدن ایران به مناسبت ٢٧ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات

می متالز - یادداشت محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران به مناسبت ٢٧ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات را در ادامه بخوانید.
یادداشت رئیس خانه معدن ایران به مناسبت ٢٧ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات

به گزارش می متالز، متن پیام به شرح زیر است:

مدیران وکارشناسان روابط عمومی نباید تنها بر زمان حال متمرکز شوند، بلکه برای آنها ضروریست که سازمان و نهاد مورد نظر را بسوی آینده پیش برند وموجب تحقق اهداف ویژه آن سازمان شوند. 

فعالیت روابط عمومی یک تلاش آگاهانه است، نه عجولانه و شتاب زده؛ یعنی عملی است که از پیش باید بررسی تحلیل، تفسیر و طراحی شود.

روابط عمومی تلفیق هنر و علم واعتماد است که درون و برون سازمان را به همه پیوند می دهد.

فعالیت روابط عمومی بر اساس ارتباط دو جانبه متکی است یعنی مدیران را در جــــــریان افکار عمومی قرار می دهد و نظرات مشورتی خود را که متکی بر دانش تخصصی و تجربه است بـه آن ها ارائه می نماید و متعاقباً نظرات و برنامه های مدیران را به اطلاع مخاطبان می رساند.

روابط عمومی زمانی موفق است که از سوی مدیران ارشد و سیاست گذاران سازمان پذیرفته شود و مورد اعتماد و قبول باشد.

مدیران روابط عمومی و کارشناسان روابط عمومی ها نباید تنها بر زمان حال متمرکز شوند،بلکه برای آنها ضروریست که سازمان و نهاد مورد نظر را بسوی آینده پیش برند وموجب تحقق اهداف ویژه آن سازمان با نگاه آینده پژوهانه شوند. 

روابط عمومی ها امروزه به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران،کارکنان و مردم مطرح هستند و مدیران هوشمندی که دل در گرو خدمت داشته باشند و بخواهند نسبت به مردم ادای دین کنند، هرگز از به کارگیری مدیران روابط عمومی متخصص، توانمند، ماهر و خلاق به اخلاق پسندیده حرفه ای و هنرمند در برقراری ارتباط و تعامل با مردم و مخاطبان غافل نمی شوند. 

فرآیند برنامه ریزی به روابط عمومی قدرتی می دهد که سمت درست را انتخاب کنند،بحرانها را بدرستی شناسایی کنند وبا توجه به نیازها و خواسته های مخاطبان،بطور مستمر سازمان را در جهت تحقق اهداف هدایت نمایند.

امروز در روابط عمومی ها ضعف اجرایی وجود ندارد و آنچه به عنوان بزرگترین شکاف در روابط عمومی ها تبدیل شده، عدم استفاده مناسب از استراتژی مهارت ارتباطی است. 

از مهمترین ویژگی های یک روابط عمومی موفق و پاسخگو ،توجه به افکار عمومی، نیازهای جامعه، برون رفت از شکل سنتی به شیوه های نوین، توجه به مخاطب و مشتری، احترام متقابل به مردم و افکار عمومی است.

نگاه سیستمی به روابط عمومی ها، بطور یقین حرفه گرایی، انگیزش، مستندسازی، پژوهش، آموزش، تحقیق و پاسخگویی را نیز به دنبال خواهد داشت.

این روز را به تمامی اهالی فن تبریک و شادباش می‌گویم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده