تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۱۹۵
کد خبر: ۱۰۴۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار بندر خمیر:

۲۹ معدن فعال در بندر خمیر وجود دارد

می متالز - میرهاشم خواستار گفت: شهرستان بندر خمیر دارای ظرفیت‌های ویژه در حوزه طبیعی و معدنی بوده و یکی از مهم ترین مزیت های این منطقه داشتن ۲۹ معدن فعال می باشد.
۲۹ معدن فعال در بندر خمیر وجود دارد

به گزارش می متالز، میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان بندر خمیر دارای ظرفیت‌های ویژه در حوزه طبیعی و معدنی بوده و یکی از مهم ترین مزیت های این منطقه داشتن ۲۹ معدن فعال می باشد.

فرماندار بندر خمیر افزود: شهرستان در بخش های تولید سیمان، گچ و آهک دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری بوده و تولید کننده و صادر کننده اول محصول سیمان و گچ در استان هرمزگان است.

خواستار با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان ادامه داد: در حوزه کشاورزی هزار و ۵٠٠ هکتار زمین زیر کشت برده شد و برای کشت گلخانه ای نیز ورود پیدا کردیم و متوسط تولید ٨٢ هزار تن که از این مقدار حدود ۴٠ هزار تن صادرات داشته ایم.

وی با بیان اینکه پروژهایی در هفته دولت افتتاح خواهد شد اضافه کرد: پروژه هایی از قبیل فاز اول بلوار ساحلی، فاز اول بام بندر خمیر، پروژه های بخش مسکن شهری و روستایی، درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و چندین طرح و پروژه نیمه تمام و یا تمام خواهد شد.

فرماندار بندر خمیر تصریح کرد: راه اندازی و استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان خمیر از جمله درخواست های عموم مردم این شهرستان در حوزه قضایی می باشد که با هدف دسترسی سریع به خدمات ثبتی و رفع مشکل رفت و آمد متقاضیان به مرکز استان، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان ضروری است.

خواستار خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات مردم در حوزه آب شهرستان بود که با توجه به رفع مشکلات آبی شهرستان از جمله ترمیم و تامین لوله گذاری و اختصاص آب شیرین کن در سال ٩٩ دیگر با کمبود آب مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به موضوع آموزشی شهرستان اظهار کرد: ساختمان دوم دانشگاه پیام نور در هفته دولت راه اندازی خواهد شد و ساختمان دانشگاه آزاد بندرخمیر نیز در حال حاضر با ۳۳ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و معتمدان محلی ساخته شده و این دانشگاه از لحاظ سخت افزاری در وضعیت مناسبی قرار دارد، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی از مهم ترین برنامه های شورای آموزش و پرورش در شهرستان بندر خمیر است و در سال جاری ۱۲ پروژه آموزش و پرورش در شهرستان به بهره برداری رسیده است.

فرماندار بندر خمیر در بحث بهداشت و درمان شهرستان گفت: با توجه به اینکه بندر خمیر جزء سه شهرستان مرزی استان است و از همه سمت باید خدمات رسانی صورت گیرد به همین منظور بیمارستان نیاپور از ٣٢ تخته به ٩۶ تخته ارتقا خواهد یافت و اورژانس مجهز این بیمارستان افتتاح شد، اورژانس بندرخمیر یکی از استاندارد ترین اورژانس های استان است.

خواستار در ادامه افزود: یکی از مطالبات مردم در سال های اخیر درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بوده است و با توجه به اینکه جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر از خانواده تامین اجتماعی می باشند احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان ضروری است که زمینی در غرب شهرستان جانمایی شده و در هفته دولت کلنگ زنی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص راه رویدر و دغدغه مردم این منطقه ادامه داد: محور شهر رویدر، در حال حاضر ۲ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت انجام شده و با توجه به اینکه قرارداد جدیدی برای این پروژه منعقد شده است با اعتباری حدود ۶٫۵ میلیارد تومان از ابتدای تنگه گروک تا ابتدای روستای رودبار کاملا تسطیح ،اصلاح و تعریض خواهد شد.

فرماندار بندر خمیر در خصوص احداث راه بندرخمیر به بندرعباس اضافه کرد: اولویت ما در جاده ١٨ کیلو متری بندر خمیر به بندر عباس می باشدو با هماهنگی های انجام شده در هفته دولت این پروژه عملی خواهد شد و حدود ١۵ کیلو متر کمتر خواهد شد.

خواستار تصریح کرد: ۵۹۰ میلیون ریال جهت کمک به فعالان بخش گردشگری دریایی آسیب دیده از کرونا در این شهرستان اختصاص یافته است، این کمک ها از محل اعتبارات بنیاد مستعضفان و جانبازان انقلاب اسلامی و با پیگیری استاندار هرمزگان تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فعالان حوزه گردشگری شهرستان خمیر در روزهای پایانی سال ۹۸ و نوروز ۹۹ فعالیت خود را به خاطر شیوع بیماری کرونا از دست داه اند، این کمک ها به آنان اعطاء شده است، فعالان گردشگری دریایی در بندرخمیر و بندرپل در این مدت با تعطیل کردن کسب و کار خود همکاری شایسته ای با ستاد مدیریت بیماری کرونا با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس از طریق تردد گردشگری داشته اند.

فرماندار خمیر با اشاره به کاهش رعایت مردم پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان افزود: متاسفانه پس از اعلام وضعیت سفید مردم مراعات کمتری در این بهداشتی و پیشگیری از کرونا داشتند که در صورت ادامه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، روند بیماری کرونا در شهرستان رو به افزایش خواهد شد.

خواستار ادامه داد: متاسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند که بعضی از مشاغل کمک های بلاعوض دریافت کرده و برخی از اصناف به اداره کار معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: در سه ماه شیوع ویروس کرونا،تعداد ۲۸۳۰ مورد بازرسی مشترک از واحد های صنفی انجام شده که ۱۲۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۱۱ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال متخلفین صنفی جریمه شدند.

فرماندار خمیر اظهار کرد: شهرستان بندرخمیر به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک و با توجه به نزدیکی به دریا و همجواری با معادن سرشار باید در ایجاد اشتغال پیشگام باشد و در ایجاد اشتغال باید توجه به نیروی های متخصص و جوان بومی در اولویت باشد.

عناوین برگزیده