تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۰۴۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج‌ و نیم عصر:

سکوتی پُر از حرف در یک کارگزاری!

می متالز - ساعت پنج‌ و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به عزل مدیرعاملی که درجایگاه نظارت تکیه داده بود تا حقوقی‌های که اگر جای برخی مسوولان بودند، ارزانی کشور را فرا می‌گرفت.
سکوتی پُر از حرف در یک کارگزاری!

به گزارش می متالز، "هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک"، سخنگوی راه‌پله‌های ما خبر آورده که یکی از آنهایی که خود باید یقه کج‌راهه رفتن کارگزاری‌ها را بگیرد سوری به عرضه‌های اولیه و سرخط‌های بازار زده است؛ گویا این آقایی که عزل شده ۱۳ استیشن ۵۰ لاتی را برای خود پر می‌کرده و مابقی سهامداران نیز پیغام هیهات منا الذله به هسته و OMS‌ها میفرستادند اما؛ چه شیرین بُود آنکه ۵۰۰ میلیون فقط در یک معامله شود ۸میلیارد تومان!

از قرار معلوم گویا این پدیده برای دومین بار بوده که در این کارگزاری رخ داده و باید دید که هیات مدیره این کارگزاری چه تصمیمی را خواهند گرفت که پیچ این لایی در کردن‌ها را محکم کنند.

طبق شنیده‌های سخنگوی ما، گویا این سفارشی که آقای مدیرعامل پُر کرده اصلا در توان کارگزاری نبوده و اگر خدایی ناکرده آن عرضه‌ اولیه به سودسازی نمی‌رسید، شاید نخستین کارگزاری نیز به صف موسسات اعتباری می‌پیوست و داستانی جدید برای مدیرعامل جدید ملاصدرا با حجم سهامداران طلبکار ایجاد می‌شد.

 

حقوقی‌ها، با تمام قوا می‌آیند

در روز‌هایی که بازار پشت سر هم دیگر، ۵- و تشت خون را به سهامداران تازه‌وارد نشان می‌دهد، جای دارد یک آرزویی داشته باشیم که ای‌کاش مسوولان ستاد تنظیم بازار را همین افراد حقوقی تشکیل می‌داد تا روز به روز نرخ‌های بازار کاهش پیدا کند؛ به‌راستی چنین جهانی آرزوست.

این حجم از عرضه‌های شرکت‌های حقوقی به گونه‌ای بوده که گویا آقایان فرش زیر پای خود را فروخته‌اند و آن را جای سهام، در صف فروش قرار می‌دهند؛ طبق شایعه‌ها دستور عرضه‌ها از طرف بچه‌های بالا آمده، زیرا گفته‌اند از الان دستی را بکشید، چون اگر بالاتر برود و آن موقع در سرازیری بی‌افتیم، آن موقع است که واویلا.

 

تابوهای که ابراهیم می‌خواهد

آیا انحصار‌ها می‌شکند، رئیس جدید ملاصدرا به‌نظر می‌رسد که باید در نقش ابراهیم ظاهر شده و برخی از بت‌هایی که امروز نشات گرفته از انحصار‌های دیروز باشند را بشکند، انحصار کارگزاری‌ها و شرکت‌های خدمات بر خط نیازمند یک نوسازی و خانه‌تکانی هستند.
عده‌ای که بنظر می‌رسد منافعی دارند بشدت با مقایسه‌های غلط دنبال ادامه انحصار هستند.

عناوین برگزیده