به گزارش می متالز، این چرخش و حرکت در بعضی از دورهای خود مدلهای جدیدی ایجاد کرده و یا طلب میکند و آن هم با ایزوله کردن محیط کار و کارگر و کارمند و حتی کارفرما و یا به کار گیری اصول بهداشتی ویژه دوره کرونا در این شرایط صادرکنندگان بعلت کنترل دقیق مرزهای زمینی در حوزه تریلرها و کامیونها سعی کرده اند درمرحله اول از ترابری ریلی بهرهگیری کنند که در مدت زمان بیشتری در جابه جایی کالا از حمل مجدد و از خطوط آهن به انبارها دارد) و در شرایط فوریت های صادراتی بیشترین تولیدکنندگان در حوزه صادرات با قربانی کردن قسمت زیادی از سود خود را برای حفاظت از بازارهایی که در طول سالیان ساخته و پرداخته کرده اند و دارای واحدهای فروش و یا نمایندگی یا حوزه های توزیع هستند هزینه میکنند
تحویل سریع تولیدات بالاخص در اقلام فاسد شدنی و غذایی مدت دار و همچنین قطعات ضرور برای تعویض یا تعمیر یا مواد اولیه مصرفی از اولویتهای حوزه صادراتی است. و لذا ارسال کالا در ترکیه با هواپیما و هواپیماهای باری 125 درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است و مسلم است صادرکننده ای که تامین کالای مراکز مصرف را انجام دهد و بازارهای خود را در موانع بحران در امر حمل و نقل حفظ کند پس از گذر از کرونا بازار مستحکم دراختیار خواهند داشت.
با توجه به ارزان بودن حمل ریلی در مقابل حمل هوایی طبیعی است که صادرات مبلمان، کاغذ، پارچه، اقلام کشاورزی (میوه و سبزیجات) و محصولات دامی لزوما با خطوط باری راه آهن جابه جا میشود و بدین جهت فدراسیون های صادراتی در کشورها از دولت ها خواسته اند که با پرداخت سوبسید و یا کمک در هزینه های حمل هوایی آنها را یاری نمایند تا بتوانند اقلام ضرور سبک بار را با هواپیما به مقاصد و بازارها ارسال نمایند.
و امید آنکه با به کارگیری روشهای جابه جایی بار در مناطق مرزی و یا قرنطینه کردن خود اختیار رانندگان قبل از خروج و یا بعد از ورود به کشور ثالث امر حمل و نقل زمینی به سرعت میسر شود.