تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۰۶۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حفظ جایگاه پالایشی‌ها در ردیف برترین‌های بورس

جایگاه پالایشی‌ها در اقتصاد و بورس تضمین شده است

می‌متالز - دبیر انجمن شرکت‌های پالایشی گفت: شرکت‌های پالایشی همیشه سرآمد شرکت‌های تولیدی کشور بوده‌اند و جایگاه تضمین شده‌ای در اقتصاد و بورس دارند.
جایگاه پالایشی‌ها در اقتصاد و بورس تضمین شده است

به گزارش می‌متالز، ناصر عاشوری درباره نامه انجمن شرکت‌های پالایشی به دولت به خبرنگار روند بورس امروز گفت: این نامه هم اکنون به معاونت مربوط به ارجاع و واگذار شده است و منتظر پاسخ آن هستیم.

وی با اشاره به زمینه افزایش سرمایه شرکت‌های پالایشی، افزود: براساس قانون تجارت، امکان افزایش سرمایه و تقاضای ارزیابی و قیمت‌گذاری دوباره برای همه شرکت‌ها فراهم است. این قانون نیز شرکت‌های پالایشی را شامل می‌شود، بنابراین پالایشی‌ها هم امکان افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های پالایشی تصریح کرد: شرکت‌های پالایشی افزون بر مزیت نفتی بودن، شرکت بورسی هم هستند، پالایشگران توانمندی و اعتبار بالایی دارند، در نتیجه با وجود عرضه صندوق ای‌تی‌اف پالایشی هیچ‌گونه نگرانی از نوسان‌های کنونی نداریم و همه می‌دانیم که شرکت‌های پالایشی سرآمد همه شرکت‌ها هستند.

عاشوری یادآور شد: شرکت‌های پالایشی همیشه سرآمد شرکت‌های تولیدی کشور بوده‌اند، آن‌ها جایگاه تضمین شده‌ای در اقتصاد و بورس دارند؛ زیرا خرید و فروش سهام‌شان تضمینی است.

وی ادامه داد: از این جهت طبیعی است که سهام‌ شرکت‌های پالایشی در بورس ارزش عرضه دارند و سودده هستند، هر چند که اشیه سود آنها کم هست، اما تضمین شده است و همواره ارزش عرضه در بورس را دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های پالایشی عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا، طی چند ماه اخیر وضع اقتصادی همه کشورها را تغییر داده، بنابراین اقتصاد ایران نیز از این مشکلات مستثنا نبوده و این مسئله‌ کوتاه مدت و گذراست.

عاشوری گفت: صنعت نفت ایران هم تحت تاثیر شیوع ویروس همه‌گیر جهانی کرونا آسیب دیده و پیرو آن صنعت پالایشی هم تحت تاثیر قرار گرفته است، شرکت‌های پالایشی همچون گذشته ارزش خودشان را حفظ می‌کنند و جزو سهام‌های برتر بورس می‌مانند.

عناوین برگزیده