تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۰۷۰۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عملکرد خوب کچاد در اردیبهشت؛

تولید 910 هزار تن کنسانتره به عنوان یکی از محصولات ابتدای زنجیره در اردیبهشت امسال

می متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در برنامه های یک ساله ٩٩ خود آورده است این شرکت برنامۀ تولید کنسانتره به میزان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن، تولید ۵۰۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه‌بندی، تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله، تولید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و تولید ۱ میلیون تن شمش فولاد را پیش‌بینی می کند.
تولید 910 هزار تن کنسانتره به عنوان یکی از محصولات ابتدای زنجیره در اردیبهشت امسال

به گزارش می متالز، چادرملو سال ٩٨ را با موفقیت پشت سر گذاشت و امسال را نیز با همین روال تاکنون طی کرده است. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۹۸، موفق به تحقق سود خالص ۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومانی شد که نسبت به سال ۹۷، رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد. کچاد با سرمایه ثبت‌شده ۴۴۰۰ میلیارد تومانی، به ازای هر سهم ۱۰۷.۸ تومان ساخت؛ درآمدهای عملیاتی کچاد در سال ۹۸، ۹۷۹۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی چادرملو هم در سال ۹۸، رشد ۱۴ درصدی داشته است. این ترکیب درآمد و هزینه، باعث شد تا سود ناخالص چادرملو در سال ۹۸، رشد ۷۴ درصدی را نسبت به سال ۹۷ ثبت کند. حاشیه سود ناخالص چادرملو در سال ۹۸، ۴۶ درصد و حاشیه سود خالص این شرکت ۴۸ درصد بوده است. کچاد در سال ۹۸، سود خالص ۴۷۴۴ میلیارد تومانی داشته که ۷۰ درصد بیش از سود خالص این غول سنگ آهنی در سال ۹۷ است.

این شرکت در اردیبهشت امسال نیز روال سال گذشته را ادامه داده است. تولید کنسانتره به عنوان محصولات ابتدای زنجیره به طور متوسط  در سال قبل بر 734 هزار تن استوار بود که در اردیبهشت امسال عدد 910 هزار تن است. این شرکت در فروردین 495 میلیارد فروش داشت و اردیبهشت هم 785 میلیارد فروش داشته است. در شش ماهه دوم 98 متوسط درآمد 651 میلیاردی را ثبت کرده بود. فـروش فولاد اردیبهشت  شرکت 57 هزار تن (میانگین  12 ماهه 98 ماهانه 73 هزار)، کنسانتره 543 هزار تن (میانگین  ماهانه 454 هزار) و گندله 43 هزار تن (میانگین ماهانه 257 هزار) است.نرخ فـروش شمش فولادی این شرکت شرکت در اسفند 3.600 تومان بوده، در فروردین با یک پرش 4.600 و اردیبهشت هم در حدود فروردین است.

عناوین برگزیده