تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۰۸۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده رودبار:

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت زودتر به مجلس معرفی شود

می متالز - نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم از رییس جمهوری خواست وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را هر چه زودتر به مجلس معرفی کند.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت زودتر به مجلس معرفی شود

به گزارش می متالز، «مهرداد گودرزوند چگینی» روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: هویت استکباری آمریکا و نژادپرستی او بر هیچ کسی پوشیده نیست و به طور قطع وجدان‌های بیدار گواهی می‌دهند به هویت‌سازی برای آمریکایی که همواره منفعت طلبی و خودخواهی در مبانی وجودی آن قرار دارد و در دل ملت ها جایی نخواهد داشت؛ بنابراین مسیر حق و عدالت، کتاب الهی و قرآن کریم مرکز ثقل و هدایت‌گری برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان است که این آزادیخواهی در جنبش‌های کشورهای یمن، عراق، سوریه و بسیاری از کشورهای جهان در حال نمود و ظهور است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه کسانی که امید به دولت آمریکا چه اوباما و چه ترامپ دارند، متوجه شده باشند که این راه پایانی خوش نخواهد داشت.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم یکی از مشکلات کنونی کشور را تعطیلی و نیمه تعطیلی صنایع کشور با توجه به وضعیت کرونایی و شرایط اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: از رییس جمهور تقاضا داریم هر چه سریع‌تر وزیری کاردان، توانمند، متخصص و با سوابق روشن به مجلس معرفی کند تا مشکلات تلنبار نشود؛ به طور قطع کشوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس کار قرار ندارد بخشی از مشکلات صنایع همچنان باقی خواهند ماند. از این رو از دولت و رئیس جمهور می خواهم وزیری انتخاب کند که پس از چند صباحی مجددا ایشان را عزل نکند و بتواند مشکلات کشور را در این سال پایانی حل کند و صنایع نیمه تعطیل را به حالت فعال برگرداند.

گودرزوند چگینی با اشاره به صنایع واگذار شده، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از صنایع از طریق رانت واگذار شده بنابراین از دولت تقاضا داریم که داوطلبانه گروهی را مامور کند بازبینی و بازنگری مناسب را در این زمینه انجام دهند تا در جایی که حقوق ملت تضییع شده به بیت المال برگردد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه رانت خواری و سودجویی در صنایع واگذار شده به صورت واضح مشهود است و همچنین با معضل کوه‌خواری مواجه هستیم. همچنین از دولت می خواهم توجه ویژه به دیپلماسی کشورهای منطقه را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه  بیش از 70 درصد منابع معدنی استان گیلان در شهرستان رودبار قرار دارد، از دولت خواست نگاه ویژه‌ای به این حوزه انتخابیه داشته باشد و ساماندهی معادن را در برنامه اصلی خود قرار دهد.

عناوین برگزیده