تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهره برداری از ۴۴ طرح تولیدی در سیستان و بلوچستان

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴ طرح سرمایه‌گذاری و تولیدی نیمه تمام پارسال از طریق حمایت کارگروه تسهیل رفع موانع تولید با اشتغال ۵۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری از ۴۴ طرح تولیدی در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۳۶ نشست تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد که نتیجه این جلسات ۲۹۵ مصوبه بوده که ۱۷۶ مورد آن اجرا و ۱۱۹ مورد آن در دست اجراست.

وی ادامه داد: امسال نیز با وجودشیوع ویروس کرونا ۶ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون در سیستان و بلوچستان برگزار شده و اتمام طرح‌های بزرگ استانی هدف اصلی این جلسات است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با اشتغال هزار و ۱۱۶ نفر احیا و تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد بنگاه تولیدی،۳۳ بنگاه غیرفعال و راکد با اشتغال ۲۵۴ نفر احیا و ۷۶ واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کردند که با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت تولید آنها افزایش و ۳۲۲ اشتغال جدید ایجاد شد.

موهبتی ادامه داد: ۲ پروژه سیمان تیس و کاشی وشنگار از جمله طرحهای مهم و بزرگ این استان هستند که مجموعا بیش از هزار و ۵۰۰فرصت اشتغال در این استان را ایجاد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فاز نخست هر ۲ پروژه در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به سال جهش تولید آنچه در این ستاد مهم محسوب می‌شود رفع موانع تولید در حوزه شهرک‌های‌صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به حوزه شهرک‌های صنعتی تماما مطرح و به دنبال رفع این موانع هستیم.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست به وضعیت طرح های در دست اجرای صنعتی و معدنی این استان اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۶۰ طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حال اجراست که ۶۲ درصد این طرح‌ها در شهر زاهدان است.

محمود رضا رحمتیان بیان کرد: پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی، سموم دفع آفات نباتی، کنسرو ماهی و بسته بندی گوشت از جمله محصولات منتخب صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در سیستان و بلوچستان دارد و سیمان ۷۷ درصد تولید این استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۹ واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار ۸۰۳میلیارد ریال و اشتغال ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت دارند که ۹۳ درصد این واحدها کوچک، پنج درصد متوسط و ۲ درصد واحد تولیدی بزرگ هستند.

وی بیان کرد: شرکت صنایع سیمان تیس ۸۲ درصد و کاشی وشنگار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عناوین برگزیده