تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۱۰۸۳۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران خبرداد

افزایش ۱۵ درصدی تولید شرکت آلومینای ایران

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینا گفت: این شرکت فروردین‌ماه امسال و در بخش آلومینا نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش تولید داشته است و در بخش تولید آلومینیوم فروردین ماه امسال به رقم تولید ۱۵۰۰ تن شمش آلومنیوم دست یافت.
افزایش ۱۵ درصدی تولید شرکت آلومینای ایران

به گزارش می متالز، تورج زارع درباره تولید محصولات این شرکت گفت: این شرکت دو محصول در سبد تولیدات خود دارد یکی پودر آلومیناست که از ۱۵ سال پیش در این شرکت تولید می‌شود و مقدار تولید آن سالانه حدود ۲۴۰ هزار تن است.

وی افزود: تیرماه سال ۹۸ این شرکت کارخانه شمش آلومینیوم را راه‌اندازی کرد که رقم تولید آن تا پایان فرودین ۹۹، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه شمش آلومینیوم سالانه ۴۰ هزار تن است، ابراز امیدواری کرد این شرکت در سال ۹۹ به ظرفیت اسمی خود دست یابد، هم‌اکنون این شرکت به ۵۵ درصد از ظرفیت خود رسیده است و تعداد ۳۹ دیگ آن وارد عملیاتی شده است.

تولید ۱۵۰ تن شمش آلومینیوم در فروردین ۹۹

زارع درباره آثار ناشی از تحریم و کرونا بر تولیدات این شرکت گفت: این شرکت فروردین‌ماه امسال و در بخش آلومینا نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش تولید داشته است و در بخش تولید آلومینیوم نیز این شرکت در ماه اول راه‌اندازی خود ۱۰۰ تن تولید داشت که در فروردین ماه امسال به رقم تولید ۱۵۰۰ تن شمش آلومنیوم دست یافت.

وی به ثمر نشستن طرح «سودیابی از کربنات‌ها » را از دیگر موفقیت‌های شرکت آلومینا برشمرد و گفت: این شرکت با ایده همکاران خود واحدی را راه‌اندازی کرد که برای رعایت ملاحظات محیط زیستی بوده است و طبق این فرآیند سالانه حدود ۴ هزار تن سود دوباره به روند تولید بازگردانده می‌شود که سالانه ۶ میلیارد تومان ارزش دارد. این پروژه جزو پروژه‌های برتر در بخش پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) شناخته شده است.

اقدامات کاربردی شرکت آلومینا برای مقابله با کرونا

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اعلام کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، ۱۹ نشست کارگروه مدیریت بحران و نیز پنج نشست کارگروه تهدیدهای زیستی و امنیت غذایی در این شرکت تشکیل شد، همچنین برای بررسی راهکارها، نشست‌های مختلفی با مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان برگزار کرد.

زارع تصریح کرد: اوایل بهمن ۹۸ با شیوع کرونا، ورود اتباع چینی به مجتمع ممنوع شد و همچنین از هشتم اسفندماه ۹۸ تب‌سنجی کارکنان در هشت ایستگاه ورودی مجتمع و معدن آغاز شد.

وی افزود: این شرکت از همان ابتدا، پروتکل‌های بهداشتی از قبیل نگهداری در قرنطینه هفت روزه برای کارکنان بازگشته از خارج منطقه جاجرم و گرمه، انجام آزمایش خون از کارکنان شاغل در نقاط پرجمعیت کاری در شرکت و معادن جهت شناسایی افراد ناقل بیماری کرونا، تدوین پروتکل برای سفر همکاران به خارج از استان، لغو مأموریت‌های غیرضروری و تردد کارکنان به خارج از منطقه جاجرم و گرمه و نیز تدوین پروتکل‌های جدید برای رستوران شرکت و بازدید روزانه از آن و بازدید از نانوایی‌های تأمین‌کننده نان شرکت را اجرا کرد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ادامه داد: خرید ۲۰ دستگاه تب‌سنج دیجیتالی، استفاده از کارت الکترونیکی ثبت تردد کارکنان به‌جای اثرانگشت، معاینه کارکنان شرکت و پیمانکاران خارج از منطقه پس از قرنطینه خانگی توسط پزشک مجتمع، فرستادن هفت نفر از کارکنان دارای بیمار کرونایی در اقوام به قرنطینه خانگی، کاهش حضور کارکنان در شرکت، ترخیص ۷۸ نفر از افراد پرخطر (دارای بیماری‌های زمینه‌ای) شاغل در شرکت، تعطیلی مراکز دارای تجمع جمعیت از قبیل رستوران، سالن‌های ورزشی، استخر و همچنین مراسم مذهبی، کلاس‌های آموزشی و غیره و خودداری از پذیرش و تقاضای مهمان توسط واحدهای مجتمع بخش دیگری از اقدام‌های این شرکت برای مقابله با ویروس کووید- ۱۹ است.

توزیع اقلام بهداشتی در واحدها

زارع، توزیع اقلام بهداشتی در واحدهای مجتمع شرکت آلومینا را به‌عنوان بخشی از اقدام‌ها برشمرد و عنوان کرد: در این مدت بازدیدهای دوره‌ای برای اطلاع از موجودی انبار ملزومات با هدف جلوگیری از کمبود ماسک و وسایل ضدعفونی‌کننده، شوینده و دستکش انجام شد و روزانه همه واحدها، ورودی‌ها، وسایل ایاب و ذهاب، ماشین‌آلات و کامیون‌های حامل بار مجتمع و معدن گندزدایی شدند.

وی افزود: طی این مدت، ۲۴۰ لیتر مادّه ضدعفونی‌کننده دست، ۵ هزار عدد ماسک N95 در ۲ مرحله، ۱۰ هزار عدد ماسک سه‌لایه بهداشتی در ۲ مرحله و ۶ هزار عدد دستکش یک‌بار مصرف در میان واحدها توزیع شد.

فعالیت‌های فرهنگ‌سازی

مدیرعامل شرکت آلومینا با بیان اینکه ما اقدام‌های فرهنگی بسیاری برای مقابله با کرونا و اجرای قرنطینه خانگی انجام داده است، گفت: برگزاری مسابقه، کتاب‌خوانی با موضوع دستورعمل اجرایی پیشگیری از ویروس کرونا، تهیه ۲۰۰۰ کد اشتراک یک‌ماهه FILIMO به‌منظور تشویق به ماندن خانواده و فرزندان همکاران در منزل، برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای کارکنان خدمات واحدها بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این شرکت برای پیشگیری از ویروس کرونا به شمار می‌آید.

به گفته زارع، مشارکت آلومینا در تهیه مقاله‌ای با موضوع دیدگاه جامع درباره تاب‌آوری زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی پیش و پس از کووید- ۱۹ در منطقه گرمه و جاجرم، توزیع مطالب آموزشی شامل جزوه، پوستر، بنر، ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی شرکت و همچنین آموزش‌های گروهی و چهره‌به‌چهره به افراد، از دیگر فعالیت‌های یادشده است.

اقدام‌های کنترلی کرونا در آلومینا همسو با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل آلومینا اقدام‌های ضد بیماری کرونا در شرکت آلومینای ایران همسو با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت را به شرح زیر عنوان کرد:

– رعایت دقیق دستورعمل‌های ستاد ملی کرونا از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش حضور کارکنان در محل کار

– بررسی مسائل مربوط به پساکرونا در لایه‌ها و سطوح مختلف سازمان توسط مدیران شرکت

– کمک به بیمارستان جاجرم، شامل: توزیع ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی بیمارستان، اهدای سه عدد سمپاش ۲۰ لیتری به بیمارستان، اهدای ۱۰۰۰ عدد گان بهداشتی، ۲۰۰ عدد عینک مخصوص، ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله، ۲۸۰۰ عدد پاپوش بهداشتی، ۵۶۰۰ عدد ساق‌پوش بهداشتی دست، ۲۹۰۰ عدد کلاه یک¬بار مصرف بهداشتی و ۳۳۰۰ عدد پیش‌بند

– اهدای ۲۰۳۰ عدد ماسک N95، ۱۵۵۰ عدد ماسک سه‌لایه، ۹ عدد تب‌سنج، ۲۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵ هزار عدد دستکش لاتکس، ۲ هزار عدد دستکش یک‌بارمصرف، ۹۰۰ عدد شیلد محافظتی، سه هزار لیتر مایع دستشویی و یک هزار رول دستمال کاغذی دوقلو به نهادهای دولتی شهرستان‌های جاجرم و گرمه و اهدای ۲۵.۵۰۰ عدد ماسک سه‌لایه و ۱۳۰۰ عدد هندراپ ۳۸۰ میلی‌لیتری به استان.

– اهدای ۸۲۰۰ عدد ماسک سه‌لایه به استانداری برای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

– ۱۰ مورد سمپاشی و گندزدایی معابر شهر با یک دستگاه آتش‌نشان و یک دستگاه تراکتور

– رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی ۴۷ تخت برای شرایط اضطراری در سالن کارگران جاجرم.

شرکت آلومینای ایران تولید کننده انحصاری آلومینا در کشور است و ظرفیت تولید آن حدود ۲۴۰ هزار تن آلومینا در سال می باشد. این شرکت برای تامین نیاز مواد اولیه ساخت آلومینا حدود ۸۵۰ هزار تن در سال ماده معدنی بوکسیت نیاز دارد که از معادن اختصاصی شرکت که عمدتاً در جاجرم، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و منطقه تاش شاهرود جانمایی شده‌اند تأمین می‌کند.

آلومینای تولید شده در شرکت آلومینای ایران برای تامین مواد اولیه کارخانه های آلومینیوم سازی شرکت های «ایرالکو» و «المهدی» به‌کار گرفته می شود. البته بخشی از مواد اولیه شرکت «سالکو» هم که تازه وارد مدار تولید شده است را شرکت آلومینا تامین می‌کند.

عناوین برگزیده