تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۱۰۸۴۳۶
رییس دانشگاه تهران:

هدف از ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد، تزریق روحیه کارآفرینی و خلاقیت است

می متالز - رییس دانشگاه تهران گفت: هدف از ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری، تزریق روحیه کارآفرینی و خلاقیت در دانشجو و باورکردن توانمندی فرد است. همچنین دانشی که در یک فضای اکوسیستم طراحی می‌شود، به کسب و کار جدید تبدیل شود.
هدف از ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد، تزریق روحیه کارآفرینی و خلاقیت است

به گزارش می متالز، محمود نیلی احمدآبادی با بیان این مطلب ادامه داد: خوشبختانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده و ما امیدواریم با توسعه همکاری که با شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان صنعت پیشرو در فولاد است بتوانیم این نقش را بیش از گذشته ایفا کنیم.

وی درباره ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد نیز گفت: ما در گذشته نیز با فولاد مبارکه همکاری داشتیم و اکنون قرار است تا مرکز فناوری مشترک دیجیتال در صنعت فولاد را ایجاد کنیم. چراکه در نسل چهارم صنعت، حوزه دیجیتال بسیار مهم و تعیین کننده بوده و از آنجایی که دانشگاه تهران نیز در این زمینه پیش‌روست، سعی شده با هم راستایی این توان علمی و فناوری و بدنه کارشناسی و نیاز صنعت فولاد را با یکدیگر تلفیق کرده و به شکل یک اکوسیستم آن را اجرایی کنیم.

به گفته نیلی از زمانی که پژوهش در دانشگاه‌ها توسعه پیدا کرد ارتباط صنعت و دانشگاه نیز به طور قابل ملاحظه ای نسبت به گذشته رشد یافت و بسیاری از پایان نامه ها و رساله ها با موضوعاتی درباره نیاز صنعت ارائه شدند که البته به شکل سیستماتیک و مداوم نبوده است. یعنی همه ظرفیت دانشگاه بر حسب مورد لزوما در اختیار صنعت قرار نمی گیرد و تمام نیازهای صنعت نیز به دانشگاه منعکس نمی شود.

وی درباره ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه نیز گفت: بحث دیگری که باید مورد توجه قرارگیرد، این است که دانش و فناوری که به وجود می آید به کسب و کار تبدیل نمی شود؛ اما ما امروز در 2 جهت در حال حرکت هستیم که هم ارتباط را گسترده تر و نهادها و فرآیندهایی را تعریف کنیم که نیاز، عرضه و تقاضا هم راستا و بهم نزدیک شوند و سپس دانش و فناوری ایجاد شده بتواند به کسب و کار تبدیل شود و روحیه کار آفرینی را در دانشجویان ایجاد کند. اینگونه صنعت و  دانشگاه احساس می‌کنند که ارزش افزوده بیشتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده اند.

عناوین برگزیده