تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲
در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد؛

نقوی: دستیابی به نسل چهارم انقلاب صنعتی با اقتصاد دیجیتال / شرکت فولاد مبارکه اصفهان روزانه ۴۰۰۰ حمله سایبری دارد

می متالز - معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای اینکه نسل چهارم انقلاب صنعتی را در کشور نهادینه کنیم لازم است تا بحث دیجیتال را پیگیری کنیم؛ به نحوی که صنعت و دیجیتال با یکدیگر تعامل داشته باشند.
نقوی: دستیابی به نسل چهارم انقلاب صنعتی با اقتصاد دیجیتال / شرکت فولاد مبارکه اصفهان روزانه ۴۰۰۰ حمله سایبری دارد

به گزارش می متالز، نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد که در محل پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار شد، گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها شرکت دارنده جایزه نایک جهان است. مسائلی همواره در فولاد وجود داشته است که به عنوان پیش نیاز به ما به عنوان وظیفه اصلی محول شد. مهمترین موضوع مربوط به بحث حرکت برای دستیابی به اقتصاد نسل چهارم است که در این راستا اقداماتی انجام داده ایم.

نقوی ادامه داد: سیر تحول صنعت فولاد در آینده توسعه محصول، اقتصاد چرخشی و دیجیتال شدن صنعت فولاد است هم زمان باید به معادن، بهره برداری و انتشار گاز‌ها نیز توجه شود اکنون که نسل‌های یک تا سه انقلاب صنعتی رخ داده است و ما آماده ورود به نسل چهارم هستیم. برای اینکه نسل چهارم انقلاب صنعتی را در کشور نهادینه کنیم لازم است تا بحث دیجیتال را پیگیری کنیم به نحوی که صنعت و دیجیتال با یکدیگر تعامل داشته باشند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در فناوری محوری و تحول دیجیتال بیست حوزه را به وجود آورده است که برای تک تک آن‌ها استراتژی مشخصی را تعریف کرد تا به موجب آن به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما آینده را نزدیک می‌بینیم، تصریح کرد: مرکز مکینزی اعلام کرد که سال دیگر ده سال دیگر است این به این معنی است که آینده به ما زیاد نزدیک شده است البته با توجه به بحث کرونا و تاثیراتی که وجود داشته است این تاثیر را گذاشته است که ما طی یک سال به اندازه ده سال پیشرفت داشته باشیم. در این میان چالش‌هایی نیز در صنعت فولاد وجود داشته است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تهدید حمله‌های سایبری از خارج از کارخانه اشاره کنیم به طوری که روزانه ۴۰۰۰ حمله سایبری به این کارخانه انجام می‌شود تا الان توانسته ایم در تمام حملات سایبری موفق باشیم علاوه بر آن نیاز به یک دیتا سنتر بزرگتر در گذر زمان داریم که البته افزایش هزینه‌ها را خواهد داشت، اما نوآوری را گسترش می‌دهد. مورد دیگری که به عنوان چالش در صنعت فولاد می‌توان به آن اشاره کرد کاهش تعداد نیروی انسانی به دلیل استفاده از ربات‌ها به جای انسان است که باید از این چالش‌ها عبور کرد.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی دیجیتال در کارگروه دانشگاه تهران تشکیل شده است تا بتواند فرهنگ استفاده از دیجیتال را افزایش دهد، گفت: یک مسیر آموزشی باید طراحی شود تا در این زمینه تحولی نوین رخ دهد انتظار ما از مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولادسازی که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاسیس شده است این است که اندازه گیری سطح بلوغ سازمان فولاد مبارکه را انجام دهد البته ما این اندازه گیری را در گذشته با مطالعات خود انجام داده ایم و در سطح سه قرار داریم امیدواریم این سطح افزایش یابد.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام خواهیم داد را می‌توان در چند شاخه دسته بندی کرد که از جمله آن‌ها طراحی اکوسیستم مدل کسب و کار، تاسیس پژوهشکده فولاد در دانشگاه صنعتی با محور اقتصاد چرخشی و قرار دادن دو محصول آیتک جدید بوده است و همچنین در حال حاضر تاسیس مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد سازی با همکاری دانشگاه تهران را داشته ایم. انتظار داریم پیرو حرکت در حوزه تحول دیجیتال بتوانیم کارخانه هوشمند را نیز داشته باشیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده