تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۱۰۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

طراحی و تولید شمش گرد برای نخستین بار در شرکت فولاد آلیاژی ایران

می متالز - شرکت فولاد آلیاژی ایران در یزد به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولادهای آلیاژی در ایران و خاورمیانه، برای نخستین بار نسبت به طراحی و تولید شمش با مقطع گرد اقدام کرد.
طراحی و تولید شمش گرد برای نخستین بار در شرکت فولاد آلیاژی ایران

«سید مومن تقوی» طراح و سازنده این شمش در این‌باره گفت: تولید شمش با مقطع گرد در راستای تأمین سفارش مشتریان در قسمت ریخته‌گری تکباری واحـد فولاد سازی برای نخستین بـار اتفاق افتاد و قطعاً در آینده نزدیک شاهد تولید انبوه ایــن محصول در شرکت فولاد آلیاژی ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این اقدام با توجه به توانایی شرکت فولاد آلیاژی ایران در تولید انواع گریدهای فولادی و با نگرش به این که واحد ریخته‌گری تکباری این ظرفیت را داراست که علاوه بر تولید شمش‌های یک، دو و 3.3 تنی، نیاز سایر مشتریان خود را در تولید شمش با مقطع گرد نیز فراهم آورد، انجام گرفته است.

تقوی از دیگر مزایای این طرح را افزایش تولید در واحد فولادسازی و قسمت ریخته‌گری تکباری، جذب مشتری‌های بیشتر، افزایش توان صادارتی و ایجاد انگیزه در کارکنان فولاد آلیاژی ایران ذکر کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد