تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۰۹۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با بازدید دو میلیون نفر:

پربازدیدترین سامانه رسمی فروش سهام عدالت مشخص شد

می متالز - سامانه سعدی طی یک هفته اخیر با استقبال بیش از دو میلیون نفر، پربازدیدترین سامانه استعلام و فروش سهام عدالت شد.
پربازدیدترین سامانه رسمی فروش سهام عدالت مشخص شد

به گزارش می متالز، سعدی نخستین سامانه رسمی استعلام و فروش اینترنتی سهام عدالت است که از دهم خرداد ماه تحت نظارت سازمان بورس و توسط کارگزاری فارابی در دسترس مشمولان سهام عدالت قرار گرفته است.

با راه‌اندازی این سامانه، سهامداران عدالت می‌توانند بصورت غیرحضوری و صرفاً از طریق اینترنت، مدیریت سهام را در دست گرفته و نسبت به فروش آن اقدام کنند.(برای فروش سهام عدالت روی سامانه سعدی کلیک کنید.)

بر این اساس چنانچه دارنده سهام عدالت هستید و روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با ورود به سامانه سعدی به‌سادگی دارایی‌ها را مشاهده یا نسبت فروش سهام عدالت و دریافت وجه آن اقدام کنید.

تمدید مهلت انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت

افرادی که تاکنون موفق به انتخاب روش آزادسازی سهام نشده‌اند، می‌توانند تا ۲۹ خرداد روش مستقیم را برای سهامداری برگزینند. پیش‌تر قرار بود اواسط خرداد ماه مهلت آخر برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت باشد اما بر اساس اطلاعیه جدید، انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت تا پایان روز ۲۹ خرداد ماه تمدید شده است.

بر این اساس، مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت samanese.ir روش سهامداری مستقیم را انتخاب و پس از آن از طریق سامانه سعدی نسبت به فروش اینترنتی سهام یا مشاهده دارایی‌ها اقدام کنند.

بنابراین گزارش، در روش مستقیم مدیریت سهام عدالت که مرکب از ۴۹ شرکت شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است توسط سهامدار انجام می‌شود و در گام اول آزادسازی سهام عدالت افراد می‌توانند تا سقف تعیین شده از ترکیب سهام را از طریق سامانه سعدی به فروش برسانند.

جهت استفاده از سامانه سعدی نیازی به مراجعه، احراز هویت حضوری و داشتن کد بورسی نیست. همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش سهامداری مستقیم به سادگی و بدون هرگونه محدودیتی از مزایای سامانه سعدی بهره‌مند شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده