تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۱۰۹۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل مپنا:

مپنا وارد حوزه تعمیرات هواپیما شد/ دو طرح نفت و گاز + خودرو برقی

می متالز - مدیرعامل مپنا با اعلام ورود به بخش تعمیرات صنعت هواپیمایی از دو طرح نفت و گاز و مذاکره با خودروسازان برای تولید خودرو برقی خبر داد.
مپنا وارد حوزه تعمیرات هواپیما شد/ دو طرح نفت و گاز + خودرو برقی

به گزارش می متالز، عباس علی آبادی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تمام خودروهای سواری تا 10 سال آینده برقی شوند، گفت: گروه مپنا در حال فعالیت بر تکنولوژی خودروهای برقی بوده و توانسته‌ پکیج خودروی برقی با قطعات ایرانی را فراهم و با خودروسازان مذاکره و بزودی به حوزه باطری نیز ورود کند یم.

وی افزود: با جذب سرمایه های مردمی در بخش انرژی، می توان طرح های متعدد صنعت برق و نفت را اجرایی کرد. مپنا در زمینه نفت و گاز در تلاش است تا دو طرح را با سرمایه های مردمی به پیش برد و در زمینه زیلی نیز به صورت ماهانه 2 تا 3 لوکوموتیو را به صورت سرمایه گذاری تکمیل کرده و به ناوگان کشور اضافه کند.

این مقام مسوول ادامه داد: مپنا به عنوان اولین شرکت تخصصی قادر به دریافت مجوز سازمان هواپیمایی برای تعمیرات هواپیماهای مسافربری شده و تمام سرمایه لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها هم توسط گروه مپنا انجام شد.

علی آبادی گفت: سالانه توان فنی و اجرایی احداث 8000 مگاوات نیروگاه جدید را بدون نیاز به واردات قطعات داریم. اینکه برای 200 ساعت پیک تابستان هر سال 5000 تا 6000 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار کنیم و در بقیه ایام سال، واحدهای نیروگاهی بلااستفاده داشته باشیم منطقی نیست و باید با مدیریت صحیح برای مصرف برق در بخش صنایع و تولید مولد با توسعه بخش صنعتی برنامه ریزی کرد.

وی افزود: گروه مپنا بیش از 20 درصد سهام دولتی به صورت غیرمستقیم دارد و تقاضا داریم همچون بسیاری از شرکت‌ها برای مپنا نیز استثنا قائل شوند تا بتوانیم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال جهش تولید، نقش آفرینی موثرتری داشته باشیم.

علی آبادی ادامه داد: واردات کالایی که مشابه آن در داخل ساخته می شود بدون تعرفه گمرکی به معنای زیان دیدن و تعطیل شدن تولید داخلی بوده و در بخش تجهیزات نیروگاهی با وجود توان بالای داخلی در تولید تجهیزات، شاهد واردات آنها با تعرفه صفر هستیم. اگر بخواهیم صنایع هایتک نقش مولد را در جهش تولید و رونق اقتصاد ایفا کنند باید چنین موانعی برداشته شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده