تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۴۸
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۰۹۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خطای بانکی در برداشت قسط

می متالز - دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر اینکه برداشت بیشتر از یک قسط از حساب دارندگان وام قرض‌الحسنه خطای بانکی است، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان وام می‌توانند سه ماه – بحران کرونا – از پرداخت وام پرهیز کنند و مبلغ مانده را بعد از آخرین سررسید به حساب بانک واریز کنند.
خطای بانکی در برداشت قسط

به گزارش می متالز، محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفت‌وگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: موضوع «برداشت بیشتر از یک قسط از حساب مشتریان دارای وام قرض‌الحسنه» یک خطای بانکی است. وی افزود: برخی از گیرندگان وام در هنگام اخذ مبلغ، به بانک این اختیار را می‌دهند تا بانک در سررسید‌های تعیین شده اقساط را برداشت کند.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان وام می‌توانند سه ماه – بحران کرونا – از پرداخت وام پرهیز کنند و مبلغ مانده را بعد از آخرین سررسید به حساب بانک واریز کنند. وی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها موضوع تعویق سه ماه سررسید وام‌ها را از طریق اصلاح سیستم‌های نرم‌افزاری به سامانه‌های خود اعمال کرده‌اند و برخی از بانک‌ها به‌طور دستی این کار را انجام داده‌اند. همه دارندگان وام می‌توانستند به بانک مراجعه کنند و از مسوول شعبه بخواهند که از برداشت وجه قسط در ایام کرونا خودداری کنند. گیرندگان قرض از بانک، علاوه‌بر مراجعه حضوری می‌توانند به واسطه ایمیل یا تلفن ثابت با بانک در ارتباط باشند. دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اضافه کرد: همه بانک‌ها موظف هستند بر اساس اعلام بانک مرکزی وجوه اخذ شده – اقساط – را به حساب دارندگان وام عودت دهند و اگر بانک از بازگشت وجه سر باز زد، مراجعان این موضوع را باید به بازرسی بانک مورد نظر خودشان اعلام کنند. به گفته وی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی سازوکار رسیدگی به شکایات را ندارد؛ اما در این مورد به‌خصوص به موضوع ورود پیدا می‌کند و پیگیری‌های متعددی را انجام می‌دهد. جمشیدی توصیه کرد: بهتر است که دارندگان وام، برای درخواست عودت وجه به همان شعبه‌ای مراجعه کنند که از آن وام را دریافت کرده‌اند.

عناوین برگزیده