تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد:

هدفگذاری یک هزار و 906 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان فارس برای سال 99

می متالز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از هدف‌گذاری ١٩٠٦ میلیون دلاری در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی این استان در سال ٩٩، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شاهد تحقق این هدف با توجه به شیوع کروناویروس باشیم.
هدفگذاری یک هزار و 906 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان فارس برای سال 99

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی فارس، با بیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی این استان سال ٩٨ نسبت به سال قبل از آن بیش از ١۶ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: سال ٩٧ صادرات ناخالص استان فارس بیش از یک میلیارد و ٣۶۴ میلیون دلار بود که در سال ٩٨ به یک میلیارد و ۵٨۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین در خصوص صادرات از مبدا گمرکات استان نیز خاطرنشان کرد: صادرات از مبدا گمرکات فارس در سال ٩٨ نزدیک به ۴٠ درصد رشد داشته و از ٢٩٢ میلیون دلار در سال ٩٧ به بیش از ۴٠٧ میلیون دلار در سال ٩٨ رسیده است.

رئیس سازمان صمت فارس در ادامه گفت: کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ضمن بررسی مسائل و مشکلات پیش روی تجارت، صادرات، واردات، پایانه‌های مرزی، گمرکات و ... در ساختار قانون، باید برای حل مشکلات با استفاده از پیشنهادات بخش خصوصی راهکار ارائه دهد تا دبیرخانه نیز اجرای مصوبات را بصورت جدی و دقیق پیگیری کند.

ایزدی برگزاری دوره‌های بازاریابی حرفه‌ای را در معرفی و صادرات محصولات به کشورهای هدف، ضروری دانست و بیان کرد: واحدهای تولیدی کوچک نیز می‌توانند با تجمیع تحت عنوان یک شرکت صادر کننده به امر صادرات محصولات خود مبادرت کنند.

وی در پایان یادآور شد: شمش فولاد، کود اوره، خدمات گردشگری، عصاره شیرین بیان، کنسانتره سرب و روی، میوه وتره بار، حبوبات، مصنوعات پلاستیکی، محصولات شیمیایی، محصولات لبنی، رزین‌ها، فرش و ... عمده محصولات صادراتی غیرنفتی استان فارس بوده است.

عناوین برگزیده