تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۰۹۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز تجارت آزاد بین ویتنام و اروپا

می متالز - نهاد قانون‌گذاری ویتنام، توافق تجارت آزاد با اتحادیه ‌اروپا را که شامل حذف یا کاهش تعرفه‌های ۹۹ درصد از اقلام تجاری می‌شود، به تصویب رساند تا تجارت بین این کشور جنوب‌شرق آسیا و بلوک اروپا در ایام پساکرونا بتواند با شتاب بیشتری در مسیر رشد قرار بگیرد.
آغاز تجارت آزاد بین ویتنام و اروپا

به گزارش می متالز، نمایندگان قانون‌گذار ویتنام در مجمع ملی (پارلمان) که البته نزدیک به تمامی لوایح دولت را به تصویب می‌رساند این بار نیز با اکثریت ۹۴ درصدی این طرح را تحت عنوان «توافق تجارت آزاد ویتنام و اتحادیه اروپا» را به تصویب رساند. توافق مزبور که انتظار می‌رود از ماه جولای وارد فاز اجرایی شود، دومین توافق تجاری اتحادیه‌اروپا با یکی از کشورهای عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی یا همان «آسه‌آن» پس از سنگاپور است. ویتنام در این توافق یک دوره گذار ۱۰ ساله را برای برخی از واردات نظیر خودرو تجربه خواهد کرد. این توافق موجب تسهیل دسترسی اتحادیه اروپا به کسب‌و‌کارهای بخش خدمات ویتنام نظیر پست، بانکداری، ترابری و بازارهای محلی خواهد شد و به علاوه برخی از استاندارد‌های ویتنام را تا حد استانداردهای اروپا ارتقا خواهد داد. از سوی دیگر قرار است این توافق موجب حفاظت از غذا و نوشیدنی‌های اروپایی در برابر نمونه‌های جعلی بازار ویتنام شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد