تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 22 درصدی صادرات محصولات از گمرک کهگیلویه و بویراحمد/ بی‌اثر بودن کرونا بر میزان صادرات استان

می متالز - مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کرونا تاثیری بر محصولات صادراتی این استان نداشته گفت: در دو ماهه سال جاری 190 تن کالا به آلمان و افعانستان صادر شد.
رشد 22 درصدی صادرات محصولات از گمرک کهگیلویه و بویراحمد/ بی‌اثر بودن کرونا بر میزان صادرات استان

به گزارش می متالز، بهنام احمدی گفت: در دو ماهه سال جاری 190 تن کالا شامل پودر و عصاره شیرین و کالاهای مزایده‌ای سازمان اموال تملیکی استان به ارزش 276 هزار دلار ( شامل کفش و پوشاک و...) از گمرک کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای آلمان و افغانستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 39 درصد و به لحاظ دلاری 22 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که کرونا چه تاثیری بر صادرات محصولات استان داشته گفت: علی‌رغم اینکه ویروس کرونا موجب تعطیلی مرزها شده بود اما محصولات شرکت آ.سه از طریق گمرک شهید رجایی که تعطیل نشده بود صادر شد بنابراین این ویروس تاثیری در صادرات محصولات استان نداشته است.

وی به برنامه‌های گمرک استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال رایزنی و هماهنگی با سازمان صمت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستیم که شرکت هلال خاورمیانه(سیمان مارگون) و شرکت آریاپالایش دنا(تصفیه کننده روغن) وارد چرخه صادراتی استان شوند.

این مسوول عنوان کرد: برای صادرات فرآورده‌های نفتی نیاز به گمرک تخصصی داریم و باید مجوز آن از گمرک ایران اخذ شود سال گذشته مکاتباتی در این زمینه صورت گرفت و اگر مجوز صادر شود گمرک استان تخصصی و اجازه صادرات محصولات شرکت آریا پالایش دنا و سایر فرآورده‌های نفتی را داریم.

احمدی در خصوص صادرات شرکت هلال خاورمیانه گفت: در حال حاضر محصولات شرکت سیمان مارگون از طریق گمرک بوشهر انجام می‌شود، مکاتباتی شده که محصولات از طریق گمرک استان صادر شود که در این زمینه نیازمند تعامل بیشتر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میزان محصولات صادراتی از گمرک استان در سال گذشته را یک هزار و 294 تن شامل موکت، انواع قطره‌های خوراکی، پودر و عصاره شیرین بیان، آبلیمو و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی دانست و افزود: این محصولات به کشورهای افغانستان، عراق، آلمان و امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش کالاهای صادراتی سال گذشته یک میلیون و 224 هزار و 972 دلار است که نسبت به سال 97، به لحاظ وزنی 26 درصد رشد داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد شبانه‌ روز در خدمت صادر کنندگان هستیم و این آمادگی وجود دارد که محصولات تولیدی از گمرک استان صادر شود.

عناوین برگزیده