تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۰۹۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات مدیره کانون سهام عدالت مطرح کرد:

فروش آنی "سهام‌عدالت" نه؛ سودسازی آتی، بلی

می متالز - در روش مستقیم سهامدار ۳۰ درصد سهم را سفارش فروش گذاشته و ۷۰ درصد نزد دولت باقی می‌ماند، اما در روش غیر مستقیم مردم به زودی می‌توانند در مورد ۱۰۰ درصد سهم خود تصمیم بگیرند.
فروش آنی "سهام‌عدالت" نه؛ سودسازی آتی، بلی

به گزارش می متالز، ابراهیم قربانی رئیس هیات مدیره کانون سهام عدالت اظهار کرد: متاسفانه مردم آزادسازی سهام عدالت را با روش مدیریت سبد سهام عدالت اشتباه گرفته و بابت آزادسازی برخی اقدامات انجام داده‌اند که اصلا ضروری نیست. 


وی به دستور مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: طبق فرمایشات رهبری، دولت موظف شد آزادسازی سهام عدالت را انجام داده و مالکیت و مدیریت سهام را به سهامداران منتقل کرده و اختیار خرید و فروش را به آن‌ها بسپارد. 

قربانی خاطر نشان کرد: بابت آزادسازی سهام عدالت نیاز به هیچ اقدام دیگری از سوی سهامداران نبوده و دولت وظیفه آزادسازی سهام به نام سهامدار را به عهده دارد بنابراین افرادی که خود مدیریت ۳۶ شرکت بورسی را بر عهده بگیرند روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. 

وی ادامه داد: افراد دیگری که مدیریت سهام عدالت خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌سپارند نیز روش غیر مستقیم به صورت پیش فرض برای آن‌ها انتخاب شده است. 

رئیس هیات مدیره کانون سهام عدالت به یکسری نکات مشترک و برخی تفاوت‌های دو روش اشاره و عنوان کرد: در هر دو روش مالکیت و اختیار خرید و فروش سهام برعهده خود سهامدار است. تفاوت اینجاست که در روش مستقیم سهامدار، مدیریت ۳۶ شرکت را خود بر عهده داشته و از شرکت‌های سرمایه گذاری خود را جدا می‌کند. 

قربانی اضافه کرد: در روش مستقیم سهامدار ۳۰ درصد سهم را سفارش فروش گذاشته و ۷۰ درصد نزد دولت باقی می‌ماند، اما در روش غیر مستقیم مردم به زودی می‌توانند در مورد ۱۰۰ درصد سهم خود تصمیم بگیرند. 

وی در توضیح مزایای روش غیر مستقیم گفت: کلیه امور سهامداری سهامداران توسط شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انجام شده و به زودی ۱۰۰در صد سهام قابلیت فروش پیدا می‌کند. هر چند که توصیه می‌شود با در نظر گرفتن بهترین شرکت‌های بورسی و بنگاه‌های اقتصادی و بنیادی در سبد سهام عدالت، سهم‌ها نگه داشته شده و از سود‌های آتی آن‌ها استفاده شود.
عناوین برگزیده